Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Markbetong eller belegningsstein

Anbefalte innlegg

Har en leilighet med grus utenfor inngangen og ved biloppstillingsplassen. Grusen er jeg meget lei, for den blir dratt med inn i leiligheten, så har planer om å få gjort noe med det.

Tenker at det står mellom markbetong og belegningsstein.

Mine foreldre har begge deler hjemme, der markbetongen er rundt 20 år, men fortsatt uten ugress. Dog er den blitt veldig blass i fargen (var rødlig, så kanskje like greit).
Mellom belegningssteinen er det masse ugress, og det er jeg ikke så veldig lysten på å luke.

Plassen det er snakk om er rundt 50 kvm.

Noen som har noen anbefalinger om dette? Og har peiling på pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem med grus som ble dratt inn i gangen det forrige stedet jeg bodde.
Kom over noe gammel belegningsstein fra naboen til foreldrene mine som hadde liggi der siden 70-tallet.
Plukket opp og spylte disse, kjørte de hjem med henger og la dem ned under carporten samt en meter-bred sti rundt huset til inngangen.
Senere fjernet jeg steinen og støpte under carport i forbindelse med ombygging til garasje.

Skal du gjøre det billig gratis, så tråler du finn.no etter brukt stein (gjerne i en "vanlig" variant som kan suppleres fra flere steder).
Er man litt flink til å sprøyte så slipper man forhåpentligvis noe særlig ugress, men vet av erfaring at det er vrient å holde det helt fritt for mose og annet grønt.

Hva med asfalt?
Med pen kantstein kan det ble ganske fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...