vitaminbjørnen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hei. Jeg jobber i et lite firma med 4 ansatte. Begynte der etter å ha jobbet i et bemanningsbyrå med 188kr timen. Ble med enig med sjefen der jeg jobber nå å begynne med samme lønn hos han og stige etter prøvetiden. Den er nå over og han nevnte at han vurderte enten lønnsøkning eller en bonusordning i perioder der firmaet går bra. I går fikk jeg en mail der det står at jeg får 190 kr timen, altså en økning på 2 kr. Jeg føler dette er veldig lite sammenlignet med enkelte jeg har snakket med som har snakket om 220-230kr timen. Er 26 år og har hatt et par år borte fra bransjen grunnet studier og militæret så det påvirker vel litt på ansiennitet. Men så til topic. Hva tjener egentlig anleggsmaskinførere? Burde jeg kreve høyere lønn Lenke til kommentar
inside_450550 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Fagbrev? Andre papirer og kurs? Vil nok tro lønn varierer mye, f.eks tunnelarbeidet er mye bedre betalt, store entreprenører pleier og ligge mye høyere enn små osv. Lenke til kommentar
vitaminbjørnen Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Har fagbrev og litt andre "grunnleggende" kurs som sikkerhetskurs på vei o.l. Lenke til kommentar
inside_450550 Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Enkleste måte og øke lønna er og bytte jobb, hva tjener de andre i firmaet og som er ordinært ansatt? Lenke til kommentar
vitaminbjørnen Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 De ligger på 200 ogg 230 i timen. Det var han på 230 som anbfalte meg å kreve høyere lønn. Var derfor jeg tenkte å sjekke opp i det. Vet jo at papirer og ansiennitet og sånt spiller inn. Bare håpet på å få en pekepinn på hva sånn lønn kan ligge på. Hadde 190 i et ganske stort firma i Hordaland da jeg var ferdig med læretiden i 08 Lenke til kommentar
inside_450550 Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Er jo ikke annet og gjøre enn og ta en prat om det, hvordan er arbeidsmarkedet i området? Hvor mye synes du at du er verd? Lenke til kommentar
vitaminbjørnen Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Det var litt hensikten med dette innlegget. Hva er jeg verd? Hva kan jeg kreve for tjenesten jeg tilbyr? Her er veldig mye jobb. Sjefen må si nei til jobber ganske ofte siden han ikke har kapasitet til å ta alle. Snakket nettopp med han. Skal ha et møte neste uke Lenke til kommentar
inside_450550 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Men har du forespurt deg hos andre? Hva vil de betale? Skal du i møte er det jo kjekt og ha noe og argumentere med. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 denne linken har litt info om lønn http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/anleggsmaskinforer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå