Gå til innhold

Søndagstur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fint dere hadde det i går da. Jeg var på tur i går jeg og, men måtte vaske alle klær etterpå og skotørkeren kjørte mange timer. :)

Flott bilde, men jeg er veldig nyskjerrig på hva som er lenger fram der. Fine farger og detaljert himmel. Bra dybde.

-Frode

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så fint dere hadde det i går da. Jeg var på tur i går jeg og, men måtte vaske alle klær etterpå og skotørkeren kjørte mange timer. :)

Flott bilde, men jeg er veldig nyskjerrig på hva som er lenger fram der. Fine farger og detaljert himmel. Bra dybde.

-Frode

God morgen Frode! :)

Ja, vi har hatt mye fint fotovær i det siste, litt overskyet men fin tur-temperatur og lite vind.  Bygda du ser er Sykkylven og for så vidt Ikornnes også. (der Ekornesfabrikken ligger)

Lenke til kommentar

Pent utsnitt og fine farger, kanskje en forsiktig kontrastøkning hadde gitt litt mer smell i fargene (i mangel av sol)

Vi valgte Gamlemsveten og der møtte vi skodda..og skodde var der forrige gang vi var der også. Satser på skyfri himmel neste gang :)

Mvh Oddmund

Lenke til kommentar

Pent utsnitt og fine farger, kanskje en forsiktig kontrastøkning hadde gitt litt mer smell i fargene (i mangel av sol)

Vi valgte Gamlemsveten og der møtte vi skodda..og skodde var der forrige gang vi var der også. Satser på skyfri himmel neste gang :)

Mvh Oddmund

Problemet mitt er at på Samsung-Pad'en jeg bruker til å redigere bildene, blir det mye mer futt og smell i fargene enn det det viser seg at det blir på andre medier. Jeg må seriøst få justert den ned noe, tror det kanskje er for mye lys på skjermen...det burde være en quick fix.. :)

Men er enig med deg at det ble litt tamt. :)

Var en tur på Veten i fjor...og møtte tåka vi også..tror det har litt med tidspunktet på dagen å gjøre. (Huff, så mye motbakke der..;))

Lenke til kommentar

Her ble bakgrunnen slik jeg husker å ha sett fjell på diverse norske malerier - og da blir det jo ikke nødvendig med noglen fiksfakseri for å skape malerifølelse.

Nå vet jeg jo ikke om også dette er en følge av moderne innstilling på kamera.

Jeg hater bruksanvisninger så jeg gidder ikke en gang å sjekke hva som finnes av slikt på mine kameraer - om det skulle finnes.

Jeg overlater det meste til kamera og mekker bilder av det som kommer opp på skjerm i etterkant.

Fortsatt ligger over 300 høstbilder fra Botanisk hage i kamera så jeg har kanskje nok å presentere av den slags til langt over jul da folk heller foretrekker julesnøen.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her ble bakgrunnen slik jeg husker å ha sett fjell på diverse norske malerier - og da blir det jo ikke nødvendig med noglen fiksfakseri for å skape malerifølelse.

Nå vet jeg jo ikke om også dette er en følge av moderne innstilling på kamera.

Jeg hater bruksanvisninger så jeg gidder ikke en gang å sjekke hva som finnes av slikt på mine kameraer - om det skulle finnes.

Jeg overlater det meste til kamera og mekker bilder av det som kommer opp på skjerm i etterkant.

Fortsatt ligger over 300 høstbilder fra Botanisk hage i kamera så jeg har kanskje nok å presentere av den slags til langt over jul da folk heller foretrekker julesnøen.

Roar

Hehe! :D Du er meg en skrue du! :lol:  Du trenger jo ikke bruksanvisning for å finne ut hva som finnes på kamera!

Fulgte ikke med noe bruksanvisning av betydning på mitt...bare prøver meg fram jeg, er no artig det vel!?

Brukte ikke noen spesiell effekt på kamera på dette bildet, men har etterbehandlet det litt på Snapseed etterpå.

Gleder meg til bilder fra Botanisk hage med Kneppensk vri. :)

Jeg har aldri vært der...sukk, enda et sted jeg burde vært.. :dontgetit:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott landskapsbilde med god dybde innover.

Mulig det er litt blasst, men slik kan jo også naturen være på en grå søndag.

Mvh Fredrik

Vakre fargetoner :)

Nok ett flott utsiktsbilde fra deg. Synes både utsnitt, lys og fargetoner ble meget bra.

Mvh. Rolf

Hei folkens! :)

Hyggelig at dere kommer innom meg og kommenterer. Dere er altfor snille med meg bare, jeg er fullt ut mottakelig for kritikk. :D

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

En fantastisk flott utsikt! Gir nok en veldig frihetsfølelse og stå slik på en topp, høyt hevet over andre fjell og daler, og med ren frisk luft rett i kroppen.

Vi andre får bare kose oss i den trange byen, med den noxfylte lufta, som min dieselbil gir sitt bidrag til, og beksvart asfalt under beina.....

Flott dette Helene, og takk for titten:-)

Lenke til kommentar

En fantastisk flott utsikt! Gir nok en veldig frihetsfølelse og stå slik på en topp, høyt hevet over andre fjell og daler, og med ren frisk luft rett i kroppen.

Vi andre får bare kose oss i den trange byen, med den noxfylte lufta, som min dieselbil gir sitt bidrag til, og beksvart asfalt under beina.....

Flott dette Helene, og takk for titten:-)

Hei Pål!

Litt greier du vel å gå? Jeg vet om noen fine steder jeg tror du kunne likt, gi meg et vink hvis du er i området.. ;)

Tusen takk forsuperfin tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Må absolutt ses i fullstørrelse, da kommer detaljene fram slik de skal være. To fine deler i bildet, forgrunn med sine høstlige farger og bakgrunn med sitt vide utsyn.

Vennlig hilsen Ragnar

Meget vakkert landskapsfoto.

Liker den myke tonen.

:w00t: Tusen takk for hyggelige og positive tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...