Ravnen Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) En av lærerne mine brukte en gang et ord for når hun snakket seg bort. Hun brukte å si "men dette var en_____" i stedet for "Nå snakket jeg meg bort". Med andre ord, det var et substantiv som beskrev en avledning fra det emne som opprinnelig ble diskutert. Noen som vet et ord som betyr noe lignende? Endret 18. oktober 2015 av Ravnen Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Avsporing? Endret 18. oktober 2015 av Zash 1 Lenke til kommentar
Ravnen Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Avsporing? Veldig godt ord, at jeg ikke tenkte på det. Imidlertid var det ikke det læreren brukte, og det plager meg skikkelig at jeg ikke husker det! Men tusen takk Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 avledningDer sa du det selv. Men (sagt over) avsporing eller digresjon er nok ordene du leter etter. 1 Lenke til kommentar
Ravnen Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 avledningDer sa du det selv. Men (sagt over) avsporing eller digresjon er nok ordene du leter etter. DIGRESJON! Det er faktisk nøyaktig det ordet jeg tenkte på! Nå kan jeg endelig sove på nettene haha tusen takk. Begge funker uansett som smurt! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Om du no berre lærer bøyingane også, så blir du en meget velltalande mann ☺ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå