Yamazero Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Er på utkikk etter en billig og driftsikker bil til pendling og ulike gjøremål spesielt på vinterstid; jeg flytter nemlig til nord-Norge i januar. Ser for meg noe under 200 000kr. Jeg kommer nok til å beholde bilen i 3-5 år før jeg selger den (da er det på tiden å flytte nedover igjen hehe). Noen forslag? Tusen takk Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Husk riktig godt varmeapparat da. Og bil som blir fort varm. https://www.naf.no/forbrukertester/gruppetester-av-biler/jakten-pa-den-beste-vinterbilen/ Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Og gode dekk. Er det noe en nordnorsk vinter er, så er det ustabil. Spesielt langs kysten. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Husk riktig godt varmeapparat da. Og bil som blir fort varm. Hvorfor det? Han skal ikke flytte til Østlandet. Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Hva med en Toyota Yaris da? Fungerer den som vinterbil? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hva med en Toyota Yaris da? Fungerer den som vinterbil? Den fungerer om en drøm på Østlandet, og er meget praktisk! Har ikke kjørt den nordpå om vinteren, men ser ingen grunn til at ikke det skulle gå fint (Bodde 12 år i Finnmark og på Helgeland for noen år tilbake). Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Husk riktig godt varmeapparat da. Og bil som blir fort varm. Hvorfor det? Han skal ikke flytte til Østlandet. Blir kaldt i nord også vettu. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Om det er mye snø på veiene så er firehjulstrekk ganske greit å ha: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=65975693&ref=fas Ellers er det meste av Toyota svært driftsikkert. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Blir kaldt i nord også vettu. _____ I deler av Finnmark kan det være kaldt (Vidda og Pasvik). Men Troms og Nordland har mildere januar enn Oslo, for ikke å snakke om Lillehammer. Endret 19. oktober 2015 av Vox_populi Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Blir kaldt i nord også vettu._____ I deler av Finnmark kan det være kaldt (Vidda og Pasvik). Men Troms og Nordland har mildere januar enn Oslo, for ikke å snakke om Lillehammer. Langs kysten ja, dropper fort under 30 blå i indre Troms. Og skal man farte litt så unngår man ikke innlandet. Men la oss nå ikke ødelegge tråden med å diskutere været Endret 19. oktober 2015 av Gromle Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Mine prioriteringer for Nord-norge(om det er den virkelig kalde delen) ville vært 4-trekk, webasto og driftssikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå