TheodorBjork Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Jeg har vært veldig tørr på leppene i det siste. Antok det var kulden. Men det er snakk om grusomt irriterende tørrhet som gjør det vanskelig å spise noe salt. Har smørt meg inn hvert andre minutt med aloe vera lipsyl (for mye? allergi) og vaselin om nettene, og selv om det lindrer litt har jeg nå fått en rød kant under underleppen.Hva kan det være? Bør jeg gå til lege eller prøve andre lepomader og vente?... Endret 18. oktober 2015 av TheodorBjork Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg ville spurt på apoteket. De har enorm peiling på slike ting som utslett, allergier og enkle diagnoser. De vil også fortelle deg om det er nødvendig å gå til legen. Har spart meg mange legetimer på den måten. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Sannsynligvis er problemet det du smører på, et er mange av disse lipsylene som er laget slik at man blir "avhengig" av å smøre på. Altså de gjør vondt verre over tid men lindrer der og da. Men som nevnt over, dra på apoteket å få tak i skikkelige midler Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg var "avhengig" av lypsyl tidligere og gikk alltid(!) med minst én på meg, men har klart å bli kvitt det. KK hadde en artikkel om tørre lepper for ikke så lenge siden - http://www.kk.no/livsstil/brystvortekrem-redder-s%C3%A5re-lepper-23668 Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Drikker du nok? Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg var "avhengig" av lypsyl tidligere og gikk alltid(!) med minst én på meg, men har klart å bli kvitt det. KK hadde en artikkel om tørre lepper for ikke så lenge siden - http://www.kk.no/livsstil/brystvortekrem-redder-s%C3%A5re-lepper-23668 Høres sannsynlig ut, siden utslettet kom etter jeg begynte med Lipsylen. Drikker du nok? Prøver å drikke så mye som mulig nå. Og det er ikek vondt lengre, ingen irriterende sviende smerte, men utslettet er der fremdeles... Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2015 Gått over en uke. Leppene er fremdeles tørre. Fremdeles røde under leppene og ingenting hjelper... Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Du har nok sannsynligvis fått en eller annen form for eksem/sopp på veien. Lege vil antakeligvis anbefale hydrokortison-behandling, men ta å forhør deg med fastlege eller ved nærmeste lokale apotek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå