Ravnen Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 I det siste har jeg hoppet litt mellom flere hobbyer, men har innsett at jeg liker veldig godt å skrive kåseri, og føler at jeg mestrer sjangeren veldig godt. Jeg vant en konkurranse en gang ved å skrive et kåseri, men alt i alt var det bare 12 deltagere. Hvorvidt man kaller en som skriver kåseri en komiker, vet jeg ikke, men i dette tilfelle så velger jeg å gjøre det. Jeg er ikke spesielt artig til vanlig blant venner (selv om jeg får kjæresten min og familie til å flire en del). Jeg tror ingen jeg kjenner ville brukt adjektivet "artig" for å beskrive meg. Jeg bare lurer på om dette har noe å si for om jeg lykkes innenfor kåseri? De som er vellykkede komikere, er de kjent for å være artig helt fra de var ung? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Mange av de vellykkede komikerne synes jeg ikke er det spor morsomme. Så smaken er som baken. Du bør vel dog satse på en annen utdanning i tillegg. Lenke til kommentar
Ravnen Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Mange av de vellykkede komikerne synes jeg ikke er det spor morsomme. Så smaken er som baken. Du bør vel dog satse på en annen utdanning i tillegg. Dette er bare en hobby, IKKE utdanning. Kaster ikke fra meg psykologi-utdanningen så lett. Endret 18. oktober 2015 av Ravnen Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Et kåseri trenger vel ikke nødvendigvis være komisk, strengt talt. Og, som sagt over meg, så kommer komikk i mange former. Det å være hverdagslig artig er ikke noen nødvendighet for å gjøre seg som komiker. Men jeg er litt usikker, er det komiker eller skribent du har lyst til å være? Eller en kombinasjon muligens. 1 Lenke til kommentar
Ravnen Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Et kåseri trenger vel ikke nødvendigvis være komisk, strengt talt. Og, som sagt over meg, så kommer komikk i mange former. Det å være hverdagslig artig er ikke noen nødvendighet for å gjøre seg som komiker. Men jeg er litt usikker, er det komiker eller skribent du har lyst til å være? Eller en kombinasjon muligens. Skribent hovedsaklig. Jeg trenger ikke kommentarer på skrivingen min på formuet dog jeg bruker ikke særlig mye energi på å få dette til å flyte bra som jeg ville på en hel tekst. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Nei for all del, det var ikke noen bedømmlse av dine egenskaper som forfatter jeg forsøkte meg på. Jeg lurte bare, da man fint kan være skribent uten å være komiker. Men en komiker skal jo bare få folk til å le, og folk ler av det meste, så jeg ville ikke fokusert så mye på det å absolutt være morsom. Fokuser på det du eventuelt vil skrive om, og formuler deg slik du synes blir best. Og eventuelt lær av deg selv eller av tilbakemeldinger. 1 Lenke til kommentar
Ravnen Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Nei for all del, det var ikke noen bedømmlse av dine egenskaper som forfatter jeg forsøkte meg på. Jeg lurte bare, da man fint kan være skribent uten å være komiker. Men en komiker skal jo bare få folk til å le, og folk ler av det meste, så jeg ville ikke fokusert så mye på det å absolutt være morsom. Fokuser på det du eventuelt vil skrive om, og formuler deg slik du synes blir best. Og eventuelt lær av deg selv eller av tilbakemeldinger. Tusen takk for svaret. Det er veldig gode tips å følge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå