Gå til innhold

Låne penger på dagen ?


Anbefalte innlegg

Jeg er vant med å ha lite å rutte meg, og er overrasket over at du føler deg så desperat når det tross alt ikke er lenge igjen til du får lønn, og det er bare snakk om småpenger du mener du trenger. For meg virker det som du er nokså ung også, så det mest naturlige ville vel vært å kontakte familien din. IKKE begynn med kredittkort og helvete i så ung alder, og iallefall ikke når du er student.

 

Dette er mine tips til deg, som jeg selv har gjort mange ganger da jeg gikk på videregående.

- Trask rundt og pant tomflasker. Du blir overrasket over hvor mye det er å hente ved å bare sjekke søppelkasser, gatehjørner og rundt bussholdeplasser i søpla der osv. Frisk luft og mosjon får du på kjøpet.

- Du skylder på at du trenger penger til bussen. Vel, du kan GÅ. For noen år siden skulle jeg på jobb en juleaften, og da var alle bussene innstilt og jeg hadde ikke penger til bussen. Jeg gikk 2,5 mil til jobb den dagen. Alt er mulig. Hvis ikke du vil gå, kan du haike, eller sykle. Det er dessuten en fin måte å få opp litt kondis på.

- Mat ja. Begynne som "skraller", rot i søpla bak butikkene etter stengetid. Du blir overrasket over hvor mye mat de kaster. Du kan også gå til bakeri/brødutsalg rett før stengetid og spørre om de skal kaste noe. Det samme med ferskvaredisker 5 min før de stenger, spør om det er noe de har tenkt å hive i søpla ... ofte hjelper det å gå rett til butikksjefen. 

- Du kan henge på bussholdeplasser og spørre om 10 spenn til bussen. Det funker det også.

 

Og hvis du virkelig er desperat. Selg mobilen din på finn.no! Du klarer deg fint uten mobil noen dager til du får lønn, og da kjøper du en billigere mobil. Eller se om du har andre ting du kan selge. 

 

Å ta opp lån i størrelsen 500 - 1000 kr,- fra banken er bare tull. Det eneste du trenger er mat, og du klarer deg fint med 100-150 kr,- i mat på en uke med litt kreativitet. Pant tomflasker, bruk beina og ta det som en mann. :)

Endret av Kris85
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...