Gå til innhold

Hjelp! Laptopen min døde plutselig

JacobDW

Anbefalte innlegg

Min relativt nye laptop (ble kjøpt i juli), dro plutselig sitt siste sukk idag. Jeg skulle gå inn på en cd, da det kom et døds-sukk, og skjermen ble svart. Strømmen var dog på, vifta gikk og på-lyset lyste. Jeg fikk skrudd den av med av/påknappen, og prøvde så å restarte. Det som da skjedde, var at det kom 6 pip, og det var det.... strømmen var på, vifta gikk, men ingen reaksjon.

Den skal selvfølgelig til reperasjon så fort som mulig, men hvis det går an å få den oppe gå uten, hadde det jo være kult. Jeg gjetter på at harddisken har tatt kvelden, eller no slikt, men hvem vet??

Jacob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi gjerne litt opplysninger ang beepene og din bios. Pipelydene er generert for å gi deg tips om hva som er feilen, og ettersom du ikke har sagt noe om lengden/rytmen på disse pipene kan jeg ikke gi deg noe direkte råd.

Ta imidlertid en tur innom Computerhope, som gir deg råd om dine pipelyder (på AMI Bios indikerer 6 pip at det er noe galt med keyboard kontrolleren).

Håper dette hjelper. Søk litt på nettet etter "boot beep codes" og du bør finne relevant materiale.

Og, for all del, alle som poster bør fortelle hva slags maskin de har.

---

/**RedLionion*/

Lenke til kommentar

Det er en Medion-pc, mobile celeron 2.0 gh, 256 mb ram, 20 gb hardisk, combo cdbrenner/dvd.

Skal sjekke ut de pipelydene, tror det er tre og tre etterhverandre.

Har vært i kontakt med Medion kundeservice, og ble satt over til tyskland(!), som fikk nret mitt og som skulle sende det til de som har service i Norge, som jeg tror jeg infocare? Hovedkvarteret er her i Kristiansand, så skulle vel gå greit.

Jacob

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...