JacobDW Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Min relativt nye laptop (ble kjøpt i juli), dro plutselig sitt siste sukk idag. Jeg skulle gå inn på en cd, da det kom et døds-sukk, og skjermen ble svart. Strømmen var dog på, vifta gikk og på-lyset lyste. Jeg fikk skrudd den av med av/påknappen, og prøvde så å restarte. Det som da skjedde, var at det kom 6 pip, og det var det.... strømmen var på, vifta gikk, men ingen reaksjon. Den skal selvfølgelig til reperasjon så fort som mulig, men hvis det går an å få den oppe gå uten, hadde det jo være kult. Jeg gjetter på at harddisken har tatt kvelden, eller no slikt, men hvem vet?? Jacob Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg gjetter skjermkortet. Akkurat det samme har skjedd meg. Stygge pipelydene! Sender den ut i morgen. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hjelper alltid å vite hvilken maskin det gjelder Lenke til kommentar
redlionion Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Gi gjerne litt opplysninger ang beepene og din bios. Pipelydene er generert for å gi deg tips om hva som er feilen, og ettersom du ikke har sagt noe om lengden/rytmen på disse pipene kan jeg ikke gi deg noe direkte råd. Ta imidlertid en tur innom Computerhope, som gir deg råd om dine pipelyder (på AMI Bios indikerer 6 pip at det er noe galt med keyboard kontrolleren). Håper dette hjelper. Søk litt på nettet etter "boot beep codes" og du bør finne relevant materiale. Og, for all del, alle som poster bør fortelle hva slags maskin de har. --- /**RedLionion*/ Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Det er en Medion-pc, mobile celeron 2.0 gh, 256 mb ram, 20 gb hardisk, combo cdbrenner/dvd. Skal sjekke ut de pipelydene, tror det er tre og tre etterhverandre. Har vært i kontakt med Medion kundeservice, og ble satt over til tyskland(!), som fikk nret mitt og som skulle sende det til de som har service i Norge, som jeg tror jeg infocare? Hovedkvarteret er her i Kristiansand, så skulle vel gå greit. Jacob Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 okeis, har sjekke ut litt videre, og etter intens hoderegning har jeg kommet fram til at det piper fire ganger, noe som tilsier system timer failure, hva nå det betyr. Noen ideer?? Regner uansett med å sende den inn i morra Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 4 short: System timer failure The motherboard is toast (some timer or other on the circuit is failing)! Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Fant jeg når jeg søkte på System timer failure på google.. Lenke til kommentar
V1sual Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Akkurat samme lyd når bikkja mi strøk med... Prøvde å operer ham, men til ingen nytte. Han hviler nå i fred på loftet... Peace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå