Fearling Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hvorfor blir det riktig å skrive "Me iré de vacaciones"? Er det ikke nok å bare skrive "Iré de vacaciones"? Hvorfor blir det "me iré"? Skjønner ikke Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Det spørs hva du skal si. Verbet "ir" uttrykker at du skal dra/drar/dro til et sted. Verbet "irse" uttrykker at du skal dra/drar/dro fra et sted. Siden "irse" er et refleksivt verb, må preposisjonen (her: me) være med. Lenke til kommentar
Fearling Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Det spørs hva du skal si. Verbet "ir" uttrykker at du skal dra/drar/dro til et sted. Verbet "irse" uttrykker at du skal dra/drar/dro fra et sted. Siden "irse" er et refleksivt verb, må preposisjonen (her: me) være med. Å okei takk! Så om jeg skal si "Jeg skal dra på ferie" så blir det "Iré de vacaciones"? Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Japp, stemmer nok det 1 Lenke til kommentar
Mubi0305 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Kan noen hjelpe meg med min muntelig i spansk ? Jeg skal ha om ropa Hola , me llamo ..... , lo que tengo en mi es jersey adidas que es de color negro. Y una t de camiseta bajo, tiene uña jeans negro que son de cintura alta. Tengo en calcetines blancos, y una chaqueta de cero negro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå