Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Løse strategisk markedsproblem


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Trenger litt drahjelp til en oppgave.

 

Det er slik at det er et arrangørselskap som arrangerer fire temafestivaler gjennnom året. Av de fire er det en hovedfestival, som blir finanisert gjennom de tre andre mindre festivalene.

Men en-to av de mindre festivalene går dårlig med, og blant annet i år ble det ikke arrangert. Kundetilfredsheten til den ene festivalen så er 68% fornøyd.

 

Så det jeg lurer på er hvordan man kan endre konseptene uten at det vil påvirke finanseringen til hovedfestivalen, eller rette sagt øke inntekten. Eller kan dette markedsproblemet formuleres på en annen måte slik at det blir lettere å løse?

 

Jeg tenker på endringer som ekspandere til andre bydeler i landet, skape festivalene som eget merkevare, eventuelt nytt tema, nye segmenter, eventuelt og slå sammen de mindre festivalene til en større?

 

Sliter litt med å liksom løse problemet med hvordan man endrer konseptene. Trenger litt dra hjelp!

 

Håper noen kan hjelpe meg, takk for svar.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg tenker på endringer som ekspandere til andre bydeler i landet, skape festivalene som eget merkevare, eventuelt nytt tema, nye segmenter, eventuelt og slå sammen de mindre festivalene til en større?

 

Du nevnte selv flere gode reelle muligheter.

 

Andre alternativ kan være bedre markedsføring/reklame for å trekke flere folk, se på hva som trekker ned kundetilfredsheten og forbedre på disse områdene. Du kan også gå litt bananas og håpe på at du har noen kunder som er veldig glad i festivalen og vil fortsette å komme selv om du øker prisen på inngangsbilletter og eventuelle påslag på mat/drikke/dill.

 

Skjønner dog ikke helt hva oppgaven innebærer. Er dette en skoleoppgave? Hva forventes det at du skal gjøre? Komme opp med alternativer for å øke inntektene til arrangørselskapet? Høres i såfall ut som en veldig kort og enkel oppgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...