Lami Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Hei, Trenger litt drahjelp til en oppgave. Det er slik at det er et arrangørselskap som arrangerer fire temafestivaler gjennnom året. Av de fire er det en hovedfestival, som blir finanisert gjennom de tre andre mindre festivalene. Men en-to av de mindre festivalene går dårlig med, og blant annet i år ble det ikke arrangert. Kundetilfredsheten til den ene festivalen så er 68% fornøyd. Så det jeg lurer på er hvordan man kan endre konseptene uten at det vil påvirke finanseringen til hovedfestivalen, eller rette sagt øke inntekten. Eller kan dette markedsproblemet formuleres på en annen måte slik at det blir lettere å løse? Jeg tenker på endringer som ekspandere til andre bydeler i landet, skape festivalene som eget merkevare, eventuelt nytt tema, nye segmenter, eventuelt og slå sammen de mindre festivalene til en større? Sliter litt med å liksom løse problemet med hvordan man endrer konseptene. Trenger litt dra hjelp! Håper noen kan hjelpe meg, takk for svar. Endret 18. oktober 2015 av Lami Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg tenker på endringer som ekspandere til andre bydeler i landet, skape festivalene som eget merkevare, eventuelt nytt tema, nye segmenter, eventuelt og slå sammen de mindre festivalene til en større? Du nevnte selv flere gode reelle muligheter. Andre alternativ kan være bedre markedsføring/reklame for å trekke flere folk, se på hva som trekker ned kundetilfredsheten og forbedre på disse områdene. Du kan også gå litt bananas og håpe på at du har noen kunder som er veldig glad i festivalen og vil fortsette å komme selv om du øker prisen på inngangsbilletter og eventuelle påslag på mat/drikke/dill. Skjønner dog ikke helt hva oppgaven innebærer. Er dette en skoleoppgave? Hva forventes det at du skal gjøre? Komme opp med alternativer for å øke inntektene til arrangørselskapet? Høres i såfall ut som en veldig kort og enkel oppgave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå