Elisabeth12345 Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) . Endret 22. oktober 2015 av Elisabeth12345 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hei, du har vel fått bekreftet på forhånd at boka faktisk er relevant i forhold til temaet. Hvis ikke, ville jeg vurdert å velge en annen bok. Lenke til kommentar
Elisabeth12345 Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Hei, du har vel fått bekreftet på forhånd at boka faktisk er relevant i forhold til temaet. Hvis ikke, ville jeg vurdert å velge en annen bok. Ja, læreren sa det var en bra bok.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Hei Jeg skriver særemne om døden i barnebøker. Da har jeg valgt Mio min Mio som en av bøkene. Men sliter litt... Hvordan framstilles døden i denne boka? Høres ut som du ikke har lest den engang... Ta for eksempel Brødrene Løvehjerte. Der er døden representert med at når man dør så kommer man et annet sted, den handler også om moral, samhold og kampen mot det onde, veeeeldig enkelt å tolke. Jeg har ikke lest Mio Min Mio eller lest boka sett filmen så jeg kan ikke svare deg skikkelig. Endret 20. oktober 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Nå er det fryktelig lenge siden jeg leste den, men det er da ikke så mye død i den? Jeg husker at en av de barna som var forvandlet til fugler døde, men var det noen fler? Sånn sett er Brødrene Løvehjerte et mer naturlig valg. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg var innom tråden her for et par dager siden, og tenkte jeg skulle skrive noen om hva jeg husket fra boken. Halvveis i innlegget innså jeg at boken jeg skrev om var nettopp Brødrene Løvehjerte, og ikke Mio, min Mio. Kan det være en mulighet at læreren din også har blandet disse bøkene? Lenke til kommentar
blured Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Mhm, må ha vært Brødrene Løvehjerte hun har tenkt på. Fra Wikipedia om bakgrunnen for boken: "Astrid Lindgren likte å gå på kirkegårder, og en gang hun gikk på Vimmerby kirkegård (ved barndomsstedet Näs), så hun et gravminne med inskripsjonen: «Späda Bröderna Johan Magnus och Achtes Phalén, döde 1860»[1] Da bestemte hun seg for å skrive en bok om to brødre og om døden. Hun følte seg også inspirert av forholdet mellom Jan Ohlsson, som spilte Emil fra Lønneberget, og den syv år eldre broren som beskyttet Jan fra pressefolket når det ble for mye.". Ellers så foreslår jeg at du leser boken du skal analysere. Den er på bare litt over 200 sider, og er veldig lettlest, så tar ikke lenger enn en søndag å komme gjennom den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå