joaesp Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hei! Jeg eier en passat 2006 modell, stasjonsvogn. Den er utstyrt med parkeringssensorer orginalt. Nå har jeg hatt en defekt sensor foran og en bak, og skiftet de sensorene det gjelder. Men nå er problemet gått fra defekt parkeringssensor til en feil jeg ikke finner ut av. Når jeg aktiverer parkeringssensoren og aircondition er PÅ får jeg fullt utslag (altså lyd i høyttalere) bak. Når jeg slår AV aircondition, fungerer parkeringssensorene som normalt. Noen som har noen forslag til hva som kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg skjønner ikke sammenheng mellom AC bryteren og parkerings sensoren bak. Det eneste forslaget jeg har er å skaffe koblingsskjema, se om du finner noen link mellom klimakontroller og park.sensorer, kanskje de går igjennom samme Body ECU, sikringer eller kontaktstykker. Se etter irr og grønne ledninger, spesielt i kontaktstykket til ECU`en. Lenke til kommentar
joaesp Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg skjønner ikke sammenheng mellom AC bryteren og parkerings sensoren bak. Det eneste forslaget jeg har er å skaffe koblingsskjema, se om du finner noen link mellom klimakontroller og park.sensorer, kanskje de går igjennom samme Body ECU, sikringer eller kontaktstykker. Se etter irr og grønne ledninger, spesielt i kontaktstykket til ECU`en. Nei, har problemer med å se sammenhengen jeg også. Har en bok med oversikt over alle koblingsskjemaer, skal sette meg ned og se om jeg blir klok. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Min første tanke er at en eller annen jordforbindelse kan være dårlig.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg tipper at sammenhengen har med finesser/fanteri som at climatronic systemet visstnok kan sørge for å sette klima-annlegg til "resirkuler" hvis man bruker vidusspyler, eller rygger. (Eller kjører i tunnel/dårlig luftkvalitet, på enkelte modeller). Altså for å unngå å dra inn lukter og dårlig luft. Men har i grunn ikke noe særlig bedre løsnings-forslag enn Mekker/Snylter allerede har sagt. Dersom du har systemet som nevnt over, så går den kommunikasjonen via canbus. Park-kontrolleren som sitter baki, er koblet til can-gateway (som er instrument panelet, eller egen boks under dashbord) og gateway er igjen koblet til klima, motorstyring, sentral-elektronikk, og masse annet, så de alle kan dele informasjon. Utover å sjekke at det er kommunikasjon, er det jo ikke trivielt å feilsøke datatrafikken, men det er vel heller ikke det som feiler oftest. Hvis du har tilgang til skjemaer ville jeg nok begynt der de andre sier, sjekke sikringer, sjekke at du har jord og pluss på alle pinner, først og fremst på bakre park-kontroller. Sjekke ledningsnett i støtfanger, samt skjøt/kontakt der fangernett går inn på bilen. Disse sitter gjerne litt utsatt, og hvis feilen begynte i forbindelse med skift av sensor er jo det også et hint for leteområde. Diagnoseapparat kan muligens også si noe om hva de forskjellige boksene ser og gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå