Seen Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hei! Hvilke andre alternativer enn BSU er gode å bruke til boligsparing? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Trur noen banker har noe dem kaller BSU-2 hvor du får en høgere rente enn normalt mot å binde deg litt. BSU-2 gir imidlertid ikke noe skattefradrag. Ellers så finnes det jo mange måter å spare på, men alle alternativ som gir høyere avkastning enn vanlig bankrente innbærer også et element av rissiko. Historisk sett så har vi hatt god avkastning på å spare i bolig i Norge. Bortsett fra i 1981 hvor boligprisene faldt med opptil 40%. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 I DNB må du ha vanlig BSU for å i tillegg kunne spare på BSU 2.0. Ellers så spørs det litt på hvor lenge du tenker å spare. Har du en tidshorisont på fem år eller mindre så er nok vanlig sparekonto det beste. I dag er rentene så lave på alle sparekontoer, så har du en lengre tidshorisont så kan kanskje fond være mer interessant. Lenke til kommentar
Seen Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg sjekka også det med BSU 2.0, det er kun et tilbud for de med BSU fra før av. Er det ikke verd å sjekke mulighetene i fondsparing med tanke på sparing i 5-6 år? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Er det slik at du ikke kan spare i BSU? Lenke til kommentar
Seen Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Er det slik at du ikke kan spare i BSU? Ja, jeg kan ikke spare i BSU. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Sjekk Nordeas Boligsparekonto hvis du er under 34. Max 300 000 og BSU-rente. . Men ingen skattefradrag, og renten settes ned til vanlig sparerente når du har fylt 34.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 "Høyrente" konto er alternativet ditt Renten er ikke høy, men det er den eneste sikre tjenesten for de som ikke kan få fordeler fra BSU Synes uansett at BSU skulle vært sparing til første bolig og dermed ingen øvre aldersgrense Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Bumper denne, som jeg selv har svart på istede for å lage min egen da jeg er i samme dilemma Står fortsatt fast på at BSU skulle vært uten aldersgrense, spessielt nå da jeg er for gammel til å spare i BSU Beste jeg finner er Framtidskonto i Vik Sparebank med 3% rente (uttak sletter kontoen) Ellers så ligger det stort sett på 2% og da kan en likeså putte pengene i madrassen Skal spare i minst 5 år, så kanskje jeg får meg egen bolig som 40 års gave Lenke til kommentar
nojac Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Bumper denne, som jeg selv har svart på istede for å lage min egen da jeg er i samme dilemma Står fortsatt fast på at BSU skulle vært uten aldersgrense, spessielt nå da jeg er for gammel til å spare i BSU Beste jeg finner er Framtidskonto i Vik Sparebank med 3% rente (uttak sletter kontoen) Ellers så ligger det stort sett på 2% og da kan en likeså putte pengene i madrassen Skal spare i minst 5 år, så kanskje jeg får meg egen bolig som 40 års gave 3 % er jo svært bra, men du må være helkunde i Vik Sparebank, og du kan bare spare 30 000 pr år med fast månedlig sparing. I øyeblikket er yA Pluss med 2,30 % og Nordax med 2,25 % de beste høyrentekonti. Lave renter for tiden, og verre skal det nok bli... Men absolutt å anbefale framfor å putte pengene i madrassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå