Gå til innhold

PC til folk som er usikre ang. kjøp av PC(AMD)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har det seg at en budsjett bruker, den skal ha det billigste men fortsatt yter godt nok. Så shuttle hadde ikke vært så dumt til det nei.

Dessuten så har psilocybe et poeng når det gjelder Kabinettet P@yne valgte.

Det er stygt og koster mye. (min mening, men det koster mye ihvertfall) Mot en shuttle med intregert hovedkort så er det det beste man kan velge hvis man skal kjøpe pc til 5-6 tusen kroner :)

Edit: typo

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Så la oss kalle maskina til 9000 for 9K maskina, og ikke budsjett klasse da. Er mange som bruker ca 10K på data, og da passer den bra med uten lydkort, med skjerm.

Og jeg er til dels enig i å kjøpe separat kabinett og psu. Mange kabinetter har psu innebygget som ikke holder mål. Enermax 350W er nok et bra/stabilt valg.

BTW: SVÆÆRT enig i skjermvalget ditt på high-end pc'en :woot:

EDIT: Ang. kabbbis, er det vanskelig å anbefale kabinetter. Noen skal ha de så fine som mulig, andre skal ha lette, enkle å jobbe i, eksklusive osv... En kan likesågodt legge inn x kroner i summen til kabinett. Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
Shutttle er jo praktisk da... tar lite plass og ser utrolig fett ut

Men er du av den typen som vil klokke, og trenger extrem kjøling passer det desverre ikke like bra.

Dessuten er det liten plass til hdd..

Jeg kunne egentlig ha tenkt med shuttle, men det måtte såfall bli en ekstramaskin til lan's osv. Da sier det seg selv at det blir dyrt, og mer fornuftig med bærbar.

Men for all del, for de som ikke har disse problemene er det et supert valg etter min mening.

Lenke til kommentar
Liten plass til hd? Pøh. Har du penger nok, får du fint plass til 900gb i en Shuttle.

Er vel egentlig greiere å bruke en filserver... Så det egentlig ikke no veldig stort prob.

Uansett har jeg ingen planer om å bytte ut mitt kjære epox "ok vennlig" hk mot en shuttle.... Dessuten tviler jeg på at det er plass til volcano 11+ i en shuttle.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjøre oppmerksom på at AMD har begynt å sette sperre på Barton prossesorene sine nå, slik at de som skal OC (det regner jeg med er MANGE ;)) burde få ut fingern hvis de skal.

Har egentlig dette så mye å si?

Har du bra ram(klokke villig) så er ikke det noe problem at den er låst..Ikke når du kjøper nytt HK...(feks. NF7)

På gamelt hk kan jeg gå med på at det er en fordel med ulåst CPU...

Min stopper på 2500Mhz samme om jeg velger høy multiplyer eller standar(11)

Du kommer og langt med å stille opp FSBen...

TaZ :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg vil gjøre oppmerksom på at AMD har begynt å sette sperre på Barton prossesorene sine nå, slik at de som skal OC (det regner jeg med er MANGE ;)) burde få ut fingern hvis de skal.

Har egentlig dette så mye å si?

Har du bra ram(klokke villig) så er ikke det noe problem at den er låst..Ikke når du kjøper nytt HK...(feks. NF7)

På gamelt hk kan jeg gå med på at det er en fordel med ulåst CPU...

Min stopper på 2500Mhz samme om jeg velger høy multiplyer eller standar(11)

Du kommer og langt med å stille opp FSBen...

TaZ :shrug:

Sikkert, har ikke så mye peiling på den saken ennå, kom over det i sta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...