Torwar Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Har en maskin med 2 Xeon 2687w Es som er vannavkjølte med 2 stk Corair 110 i og vannkjølinge har egen startknapp siden viftene går på egen psu dette pga att vanlig psu sliter med alt som er i maskin så derfor har de sin egen med egen startknapp. Jeg har vært vekk noen dager og noen i familien hadde starten maskin uten å starte viftene til vannkjølingene. Er en maskin jeg bare bruker til vanlig. Så den stått og gått med folding@home på 100 % i en dag eller noe med en høy pipelyd fra hk. Temp var over 100 grader på cpuene, Er Es versjone CO step dette her så vet ikke helt hvor bra de er beskyttet mot sånn overopphetings belasting. Den starter og går nå men yter mindre merker jeg kjørte noen test prog Alle core er der i taskmang. Hovedkortet får også lufta si fra viftene til vannkjølinga så har vel vært veldig varmt det å ett Supermicro x9DA7/E så kanskje være det som har fått seg en smell ? for den vil ikke starte på første forsøk men på andre går den aldri vært noe tull med den siden den ble bygd i 2013. Har ikke vært borti sånt med Xeon eller moderne Intel før så ville bare høre hva dere tenkte rundt dette. Er som sagt ES versjoner dette så litt usikker hva de har innebygd vs ferdige Xeon http://ark.intel.com/products/64582/Intel-Xeon-Processor-E5-2687W-20M-Cache-3_10-GHz-8_00-GTs-Intel-QPI Endret 18. oktober 2015 av Razer63 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Det er vel lenge siden Intel implementerte temperaturvern på sine CPU'er... Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Ja men er slik i engineered sample versjonene er store spørsmålet og kan vel ha leita på de. Så hovedkortet da ble voldsomt varmt siden radiatorne står i toweret og var veldig varmt inni der. Tenker på kondensator osv. Maskin yter ikke som den skal så noe har skjedd cpuene har ok temp men ikke hk etter ei stund. Er ikke noe ekspert på sånt men vil vel tro att sånt kan sette ned livslengden på komponenter. Får høre hva de sier de som selger de korta gidder ikke å sitte med ett sånt system som ikke funker som det skal. Link tll HK http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon/C600/X9DA7.cfmkoster jo 6000+mva kortet så litt surt. Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Har testa litt i dag får en kjølt ned kortet nok ned til ca 40 grader og med vindu og dører oppe i huset så ble den enda bedre så yter det som før men blir noe plagsomt med 4x140mm og 1x120mm vifte bare til å kjøle kortet. Orker jeg rett og slett ikke å høre på i lengden. Noen forslag til chipsett kjøling som er bra og stille ? Elller får jeg bare kjøpe ett nytt kort da. Endret 19. oktober 2015 av Razer63 Lenke til kommentar
War Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hvorfor samkjørte du ikke psuene med kabel? Og hvor er supermicro-kabineettet med 3x redundante psuer med nok futt uansett Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Det er en veldig lang historie den maskinen ble bygd for veldig lenge siden 2006/7 husker ikke helt eksakt så har vært oppgradert ett par ganger. Orginalt hadde jeg luftkjøling og mange disker drev mye med filming før og diskene var ikke så store som i dag. Tower er https://prisguiden.no/produkt/chieftec-jumbo-file-server-tower-js-1500-op-77824 2007 hadde den 2 Opteron 940 2,6 ghz så ble 2 Xeon 771 5450 og til det 2011 systemet som står i nå hadde først ett par andre Hk av ett annet merke som jeg kjøpte en 1250w vanlig psu med da men var ikke fornøyd med det hovedkortet gidder ikke nevne noe merke her en ikke liker blir bare drama fra fans av det merke. Så gikk tilbake til Supermicro siden hadde det i 771 jeg socket hadde og var aldri noe problem. Synes toweret er ok god plass til alt kan finne på putte inn i det er greit til en sånn maskin en skal ha mye rart i og er veldig solid har fakta 2 av de. Men den 1250w ( som jeg har mine tvil om yter det den skal) fikk litt problemer siden er ett 690 skjermkort i den bruker den maskin til alt. Så bare tok og satt de 140 mm viftene på egen psu med egen start av en eller annen grunn går disse Corsiar viftene veldig tungt bruker mye strøm derfor tok jeg en lettvin variant på det gikk jo greit så lenge jeg brukte den har hatt maskin som den er nå i 2 år. Ser jo den er dumt å lage noe som bare en selv kan bruke det kan straffe seg, Virker jo som det har overlevd på ett vis bare har nok kjøling på det. Nå tåler nok de server kortene noe mer påkjenning enn desktop kort har sikkert fått forkortet levetiden sin med den varmen men prøver med noe bedre kjøling på så ser vi. Skal først og fremst få vekk de strømsluker Corsair viftene og se om er sterkt nok den 1250w Bare dropper den foldingen så lenge. Blir vel til en kjøper en ferdig bygd server neste gang kan bare hive inn ett desktop kort i den gamle tror det blir opplegget etter å ha tenkt litt. Takker for svar og spørsmål tror vi avslutter posten Endret 20. oktober 2015 av Razer63 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) For å svare enkelt, ja CPU'ene dine kan bli skadet av overoppheting over lengre tid. CPU'er skal klare at de stiger til rundt 100 grader i en kort periode, men da skal, som sagt, overopphetingsvernet slå av maskinen. Edit; Så ikke at du ville avslutte tråden, lykke til videre Endret 23. oktober 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå