Gå til innhold

Fotoboks på rv7 blinket rødt flere ganger mellom Bergen og Oslo (fartsbot)?

Mariabella

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe intenst og sterkt rødt lys som avgis av fotoboksene nå lenger.

Det er så vidt at man ser rødblinket fra boksen, og da om man følger med på den..

På snittmålingene har de i tillegg ei gul lampe ca 50 meter etter siste boks, denne lyser dersom man kjører fort nok til å bli tatt.

Makan til kverulant. Jeg tviler på at du snakker av erfaring? Lyset blinket ikke engang, det lyste konstant fra jeg passerte stripene som måler farta til jeg hadde passert fotoboksen. I mørket og klar over høy fart og fotoboksen var ikke lyset til å unngå, fordi det var sterkt. 

PS: Dersom du kjører forbi fotobokser som måler gjennomsnitt er det du sier riktig. Hvis man ser etter da ser man da dette lille svake lyset som blinker en gang i det du passerer, og dette lyset er ikke i nærheten som det når jeg ble tatt i vanlig måling.

Jeg snakker av erfaring, både fra gammel type fotoboks med blitz, nyere type med IR-blitz og fra snittmåling.

For ordens skyld har jeg bare vært passasjer når det har gått for fort, jeg er for rutinert til å bli tatt av fotobokser selv.

Lyset du har sett er noe helt annet, for det er bare et lite blink av IR-blitzen man får med seg om man blir tatt, sånn er det.

For ytterligere informasjon om hvordan det er å bli tatt kan du sende mail til vegdirektoratet.

Det var sikkert en UFO jeg og de 3 andre i bilen så da det skjedde. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe intenst og sterkt rødt lys som avgis av fotoboksene nå lenger.

Det er så vidt at man ser rødblinket fra boksen, og da om man følger med på den..

På snittmålingene har de i tillegg ei gul lampe ca 50 meter etter siste boks, denne lyser dersom man kjører fort nok til å bli tatt.

Makan til kverulant. Jeg tviler på at du snakker av erfaring? Lyset blinket ikke engang, det lyste konstant fra jeg passerte stripene som måler farta til jeg hadde passert fotoboksen. I mørket og klar over høy fart og fotoboksen var ikke lyset til å unngå, fordi det var sterkt. 

PS: Dersom du kjører forbi fotobokser som måler gjennomsnitt er det du sier riktig. Hvis man ser etter da ser man da dette lille svake lyset som blinker en gang i det du passerer, og dette lyset er ikke i nærheten som det når jeg ble tatt i vanlig måling.

Jeg snakker av erfaring, både fra gammel type fotoboks med blitz, nyere type med IR-blitz og fra snittmåling.

For ordens skyld har jeg bare vært passasjer når det har gått for fort, jeg er for rutinert til å bli tatt av fotobokser selv.

Lyset du har sett er noe helt annet, for det er bare et lite blink av IR-blitzen man får med seg om man blir tatt, sånn er det.

For ytterligere informasjon om hvordan det er å bli tatt kan du sende mail til vegdirektoratet.

Det var sikkert en UFO jeg og de 3 andre i bilen så da det skjedde. 

PS, se denne: http://www.nrk.no/hordaland/slik-er-det-a-bli-tatt-av-fotoboks-1.11579893. 

Merk også at når du er klar over at det kommer til å skje blir det enklere å se. Ta også med at det er helt bekmørkt fremfor delvis opplyst som i denne tunnellen, så skal det ikke mye til å se dette lyset. 

Endret av Läkerol
Lenke til kommentar

Er det så surt å tape diskusjonen at du må bytte på hvem som sier hva? Jeg sa det lyste konstant fra stripene til man har passert boksen. Du mente det var et mini blink så lite at det var vanskelig å engang legge merke til. Hva ser vi på videoen? Et relativt sterkt lys som ikke blinker men lyser konstant til man passerer.

Lenke til kommentar

Den typen der har jeg aldri sett, og det er trolig en av svært få.

Det er ikke normalen blant nye bokser heller, normalen på de nye boksene er et svakt lysglimt akkurat som det man ser på snittmålingene.

Jeg har vært med på å passere en del av de i for høy hastighet.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...