Gå til innhold

Bose QC25 til pc problemer med mic.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har skaffet meg et bose qc25 headset som jeg liker å bruke pga støykanesellering.

Tenkte da at jeg kunne like greit bruke den microfonen som er i kabelen.  

Problemet mitt er når jeg kobler den til pcen med en vanlig Y kabel for 3.5mm får jeg ingen mic lyd inn.

Når jeg snakker gir det ingen lyd til "microfonen" i windows, men den reagerer når jeg trykker på knappene. Er det feil utgang i den 4 polte tilkoblingen i headsettet som blir aktivert da?

Litt fortvilt her.. Noen som har noen ideer? 

post-292938-0-21447800-1445164809_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke mic lyd inn i pcen med standard minijack. På mobiler og slikt utstyr får du det, men det er ikke slik på pc pga at man har en inngang for mic og en for hodetelefoner/høytalere/lyd generelt.

Dette problemet kom mange borti med headsett som var beregnet for Xbox, da de også kun hadde en minijack. Du bør kjøpe deg en egen mic som du kan bruke til pc, og da anbefaler jeg speedlink clip-on micen de selger på komplett. Veldig bra mic og koster under 100lappen. Da er du berget på den delen :)

Lenke til kommentar

Du får ikke mic lyd inn i pcen med standard minijack. På mobiler og slikt utstyr får du det, men det er ikke slik på pc pga at man har en inngang for mic og en for hodetelefoner/høytalere/lyd generelt.

Dette problemet kom mange borti med headsett som var beregnet for Xbox, da de også kun hadde en minijack. Du bør kjøpe deg en egen mic som du kan bruke til pc, og da anbefaler jeg speedlink clip-on micen de selger på komplett. Veldig bra mic og koster under 100lappen. Da er du berget på den delen :)

Takker for svar.

Syns bare det virker løye.. Har hatt andre headsett med bare 1 jack igjennom en Y kabel til pc, som virker fint. 

Her er problemet mitt at ikke microfonen som blir aktivert i mic inn inngangen igjennom Y kabelen, men kappene for volum opp og ned, og start/pause knappen. 

Har et bra trådløst headset når jeg sitter hjemme, men er ofte på reise å greit med bose headsettet ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...