NoraCeline-00 Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg røyker vanligvis Rød Prince eller Tiedemann Rød ferdigrøyk, men noen ganger røyker jeg rullings og syns det er godt! Er rullings sterkere (nikotin/tjære) enn ferdigrøyk? Og hvilken rullings er sterkest? Får man i seg mer nikotin om man ruller tykkere røyk? Har prøvd Rød3, Gul3 og Petterøes, og syns egentlig Gul3 virker sterkest! Er det rart/feil å røyke rullings når man er jente? Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Ja, det er sikkert dumt å røyke, men jeg liker det, og er avhengig! Så om jeg vil røyke er jo det min sak! Men hvorfor Er det mer harry å røyke rullings når man er jente? Endret 18. oktober 2015 av Malvado Sitat fjernet 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Ja , det er din sak. Svar som "bare tull" ,"slutt" er på en måte off topic. Men når det er sagt , jeg sluttet på dagen tvert etter å ha vært røyker i 20 år + , dette var tr fire år siden. Så alt er mulig om man bare klarer å bestemme seg. At det for noen oppfattes som harry med rullings er kopling mot en type - bås/boks , ja , harry som i terninger i bilen med revehale på antenne , grilldress (jogge) og vulgær oppførsel m.m. Og at noen har vanskelig for også å akseptere en person fullt ut om man i tillegg er jente. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Du merker trekkene mye bedre med rullings, I tillegg får du i deg mer av det dårlige. På den andre siden er det ekstra stas å rulle røyken selv, enn å ta en ferdig sigarett. Er noe med kosen når man sitter på verandaen eller på fjellet når man ruller seg en. Ellers så anbefaler jeg deg å gjøre som meg. Gå over til esigg. Jeg har vært røykfri siden mars og bare dampa siden da. (Jeg tenker ikke på cigalikes. Kjøp deg heller noe ordentlig til prisen av 4 røykpakker) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 siden pakkene ikke er merket med nikotin inhold så er det ikke noen gode måter og finne ut om det er mere eller mindre nikotin i tobakk , men de er gjerne sterkere i smak . styrken varierer nok mellom merkene både på nikotin og smak . om du skal ha en røff tobbak så husker at blå strek var kraftig i den tiden jeg røykte .spesial foretninger selger gjeren tobbak i løs vekt og har gjeren enda større utvalg i rulle tobakk og sånt . på tobbak som selges i norge så er tallene på pakken en indikator på hvor grov eller fin den er hvor 1 er grovest og passer best i pipe og 4 er fines og passer best i sigarettmaskiner og 2/3 er fint i rullings , alt etter hvor mye trekk du ønsker . Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Da har jeg tatt en tur og ryddet.Hold dere til topic , og ikke svar på denne meldingen.MvhMalvado. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Rullings har jo ikke filtre som ferdigrulla Prince etc, så da røyker man rett på tobakken. Dette vil vel også bidra til mer smak siden man går rett på råvare. Er jo bare å sjekke nikotin mg på pakka opp mot en pakke med ferdigrullede. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Rullings har jo ikke filtre som ferdigrulla Prince etc, så da røyker man rett på tobakken. Dette vil vel også bidra til mer smak siden man går rett på råvare. Er jo bare å sjekke nikotin mg på pakka opp mot en pakke med ferdigrullerullings rullings er ikke merket på samme måte som sigaretter , eller det var ikke nå jeg røykte i vertfall . du får og ferdig sigger uten filter , som Blue Master og Lucky i utlandet . Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 siden pakkene ikke er merket med nikotin inhold så er det ikke noen gode måter og finne ut om det er mere eller mindre nikotin i tobakk , men de er gjerne sterkere i smak . styrken varierer nok mellom merkene både på nikotin og smak . om du skal ha en røff tobbak så husker at blå strek var kraftig i den tiden jeg røykte . spesial foretninger selger gjeren tobbak i løs vekt og har gjeren enda større utvalg i rulle tobakk og sånt . på tobbak som selges i norge så er tallene på pakken en indikator på hvor grov eller fin den er hvor 1 er grovest og passer best i pipe og 4 er fines og passer best i sigarettmaskiner og 2/3 er fint i rullings , alt etter hvor mye trekk du ønsker . Så er ikke nikotinmengden på pakkene riktig heller. Noen kan inneholde 1mg, mens andre kan inneholde 20mg. I en og samme pakke. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hvis du vil ha en voldsom tobakksopplevelse kan du like gjerne kjøpe deg noen sigarer eller cigarillos og inhalere. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 eller røyke pipe , dog ingen av delene anbefales og gjøre innendørs , jeg røkte pipe siste året før jeg sluttet og enkelte av pipe tobakkene er rimelig røffe og trekke ned Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 siden pakkene ikke er merket med nikotin inhold så er det ikke noen gode måter og finne ut om det er mere eller mindre nikotin i tobakk , men de er gjerne sterkere i smak . styrken varierer nok mellom merkene både på nikotin og smak . om du skal ha en røff tobbak så husker at blå strek var kraftig i den tiden jeg røykte . spesial foretninger selger gjeren tobbak i løs vekt og har gjeren enda større utvalg i rulle tobakk og sånt . på tobbak som selges i norge så er tallene på pakken en indikator på hvor grov eller fin den er hvor 1 er grovest og passer best i pipe og 4 er fines og passer best i sigarettmaskiner og 2/3 er fint i rullings , alt etter hvor mye trekk du ønsker . Så er ikke nikotinmengden på pakkene riktig heller. Noen kan inneholde 1mg, mens andre kan inneholde 20mg. I en og samme pakke. det har jeg ingen formening om , men ser for meg det er rimelig idividuelt fra blad til blad på plantene , er jo umulig og diktere at det skal bli likt over alt Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Hvis du vil ha en voldsom tobakksopplevelse kan du like gjerne kjøpe deg noen sigarer eller cigarillos og inhalere. Det smaker jo høgg...! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Ikke for voksne. Endret 18. oktober 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Rullings har jo ikke filtre som ferdigrulla Prince etc, så da røyker man rett på tobakken. Dette vil vel også bidra til mer smak siden man går rett på råvare. Er jo bare å sjekke nikotin mg på pakka opp mot en pakke med ferdigrullede.Det står ikke nikotin og tjæreinhold på rulletobakkpakkene! Sikkert for at det vil varriere med hvor mye tobakk man ruller i en røyk! Jeg vil jo tro at en tykkere rullings inneholder mer enn en tynn. Samtidig syns jeg det føles sterkere hvis man ruller litt løsere! Lettere å trekke inn dype drag, men så røyker man den opp fortere da... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 jo løsere du ruller jo mere trek får du så du drar inn mere per trekk , her kan du og kjøpe grovere tobbak og få samme effekten . når jeg sigget brukte jeg "trompet" looken på en rullings , dvs mere i den enden du tenner på. 1 Lenke til kommentar
NoraCeline-00 Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 jo løsere du ruller jo mere trek får du så du drar inn mere per trekk , her kan du og kjøpe grovere tobbak og få samme effekten . når jeg sigget brukte jeg "trompet" looken på en rullings , dvs mere i den enden du tenner på. Godt tips, takk! Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Pleide å rulle veldig komprimert og litt ekstra tynt der man trekker inn. Da varte den også mye lenger. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) xtra stark er uendelig mye sterkere (snus). Folk som har ræyket i 40 år blir svimmel av det. Endret 20. oktober 2015 av Dr Jones Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg røyker vanligvis Rød Prince eller Tiedemann Rød ferdigrøyk, men noen ganger røyker jeg rullings og syns det er godt! Er rullings sterkere (nikotin/tjære) enn ferdigrøyk? Og hvilken rullings er sterkest? Får man i seg mer nikotin om man ruller tykkere røyk? Har prøvd Rød3, Gul3 og Petterøes, og syns egentlig Gul3 virker sterkest! Er det rart/feil å røyke rullings når man er jente? Rullings vil ikkje følast sterkare enn ferdigrøyk men du vil få i deg meir skadestoffer pga mangel på filter. No kan du dog få kjøpt egne filter og rulle inn i rullepapiret. Meir tobakk = meir nikotin ja. Av Rød, Gul og Petterøes er Rød sterkast. Rulletobakk er meir ferskvare og skal vere tilnærma fuktig ved kjøp, og blir tørrare etterkvart som du har den. Der den får den gode tobakksmaken (vil nokon hevde). Når du har hatt ein nesten tom rulletobakk liggande i to tre veker er tobakken omtrent så tørr som det du vil finne inne i ein ferdigrulla sigarett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå