ahw_ Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Så bare noen sa VB og andre VB.NET. VB kan f.eks. sies å være «obsolete», så man bør heller gå for VB.NET hvis valget er mellom disse to. Endret 20. oktober 2015 av ahw_ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 VB.NET er like obsolete, bare ikke gammelt. Ingen med sunn fornuft bruker VB.NET. Det er ingen grunn til å bruke det, og ingen bruker det. Lærer man seg COBOL så kan man i det minste tjene litt penger på legacy maintenance. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 siDDis, Lycan har intatt rollen som "han som svarer nei hver gang JavaScript nevnes". Jeg er forøvrig helt enig med deg. JavaScript er så bra man gjør det til, men det er fult mulig å skrive dritt. Som alle andre språk. Neida, jeg bare ikke meldt meg inn i FullStack WebScale Squad™. 1 Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 VB.NET er like obsolete, bare ikke gammelt. Ingen med sunn fornuft bruker VB.NET. Det er ingen grunn til å bruke det, og ingen bruker det. Lærer man seg COBOL så kan man i det minste tjene litt penger på legacy maintenance. Unnskyld, men hvis du mente det du sa, synes du ikke kanskje at du er litt vel partisk? De er bygd på forskjellige plattformer, og Microsoft la seneste inn støtte for nye ting i Visual Basic 2015. Tar ikke lang tid å finne noen som aktivt bruker VB.NET. Mener du at det er en selvfølge at nybegynnere som nettopp har trådt inn i en stor ny verden kan bruke deres sunne fornuft når de skal velge sitt første utviklingsverktøy? Trådstarter vil ikke gå i feil retning med .NET/Mono, og det er nesten likegyldig hvilket språk som benyttes så lenge man finner et man er komfortabel med. Har lest om minst én person som får mat på bordet nettop fordi «ingen» stjeler klienter som er avhengig av gamle VB. Også en bekjent av meg fikk nylig et sørgelig oppdrag som innebar VB-kode – noe jeg måtte hjelpe til med. Selv om VB er foreldet er selv dét fortsatt i bruk. Uansett, denne diskusjonen er ikke så meget produktiv – spesielt ikke for trådstarter. Trodde forresten at den viktigste jobben til en forumveileder var å veilede brukere og sørge for at diskusjoner ikke sklir ut. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Partisk er jeg. Derimot så var poenget mitt at VB.NET har tilnærmet 1% marketsandel og synker drastisk. Om du absolutt skal være en del av Visual- og .NET-gjengen så er C# et bedre alternativ, selv om jeg kunne langet ut om det også. Visual Basic er hverken et brukbart eller bra språk. Det skulle heller ikke undre meg om Microsoft tar livet av språket innen de neste 5-10 årene. Jeg overdriver ikke mye når jeg sier at ingen bruker VB.NET. Du kan selvsagt lete og finne folk som bruker det, men en kritisk del av moderne språk er å ha et community, folk som kan hjelpe deg når du spør spørsmål, og god tilgang til biblioteker. Du trenger ikke å gå lenger enn forumet her for å se at ingen bryr seg om VB.NET (eller "m.fl." som det går under i denne kategorien) https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=111 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Visual Basic er ca. like produktivt for å lære programmering som deltakelse i en bilulykke. Endret 20. oktober 2015 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Python er nevnt. Og Qt er nevnt. Det flotte er at begge kan brukes sammen - PyQT (eller PySide). Lenke til kommentar
Bank1 Skrevet 24. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2015 Valget falt på VB. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå