Christian86 Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Bare som et obs, jeg er rimelig lei Netonnet, og det farger sikkert min forståelse av situasjonen. I tillegg så er det ikke slik at jeg ikke tror andre kan ha god opplevelse med dem, men måten denne saken har vært på får meg jo virkelig til å lure. Nøkkeltall: Hodetelefonene ble kjøpt på salg til 990 kr Da jeg reklamerte (begge gangene) var prisen økt til 1290 kr Ønsket headset kostet 1590 kr Lang historie kort: Jeg kjøpte opprinnelig et bluebuds headset for bruk under trening sammen med mine to telefoner, en Nokia 930 og en Note4 (var også innom en LG G3, men den døde pga fukt). Begge settene slet med at når det kom sms, påminnelse, et eller annet som trigget varsel så sluttet den å spille musikk - punktum. Det var ikke snakk om at den hadde en pause som feks Beats sine hodetelefoner eller andre, men den bare stoppet. Du måtte koble fra og resette også slå av mobilen for at det skulle fungere. Dette gjaldt _kun_ denne modellen - jeg er litt impulskjøper, så i frustrasjon kjøpte jeg beats sine tilsvarende som ikke hadde samme problem. Følgelig la jeg til grunn at hodetelefonen hadde problemet - noe netonnet aksepterte 2 ganger på reklamasjon. Under den siste reklamasjonen ba jeg eksplisitt om omlevering til et annet hodetelefonsett under henvisning at samme modell nå hadde feilet to ganger, samme feil, og de hadde akseptert - jeg forventet derfor at neste også ville gjøre det samme. Dette ble presisert på lapp klistret på esken under retur og ovenfor kundeservice som sa de skrev det ned. Resultatet var at de sendte samme modell igjen og ignorerte "kravet" fremsatt. Jeg ringte og lurte på hvorfor, og de snudde pakken slik at den gikk tilbake til dem pga feilen de hadde gjort. (1,5 ukers ventetid bare der ca) Jeg sa at jeg kunne betale mellomlegg på 200-300 kr, men spurte også når de hadde gjort så mye rart under siste håndtering om de bare kunne bytte simpelthen. Jeg fikk beskjed at salgsprisen til 990 var den de regnet fra, og jeg fikk betale 600 kr i mellomlegg uvedkommende av at prisen hadde gått opp på _samme_ modell. Dette ble så påklagd til kundeombudet deres med begrunnelse. Kundeombudet svarte ikke så jeg måtte purre, hvorpå jeg fikk et svar med avslag. Jeg svarte så med at da kunne de sende meg det gamle settet så skulle jeg teste med en gang og sende i retur, samt lage sak for dekningskjøp og sende erstatningssak jf. fkjl §52. (kortet ned for de som vil ta opp 2 like feil og rett å sjekke 3. gang) Netonnet v. kundeombudet svarte ikke noe mer, og noen dager etterpå kom en pakke. I den lå hodetelefonsettet som jeg hadde bedt om i erstatning uten noe regning. Jeg lot det gå et par dager, og ringte Forbrukerrådet for å forklare. I siste epost stod det nemlig klart at jeg ikke aksepterte noe mellomlegg lenger og hvis de stod fast på det kunne de sende den opprinnelige modellen. Forbrukerrådet sa at hvis forhandler som profesjonell part sender erstatningsvare iht kravet til forbruker uten å gjøre motsigelse på kravet så må det ansees å være akseptert. Følgelig kunne jeg ta den i bruk. Jeg tok det etter hvert i bruk etter rundt 3-4 dager med ventetid og trodde alt var fint... Jeg tok feil. I september dumper en purring i postkassen. Jeg sender dem mail 17. september med klage og kopi av mailen kundeombudet ignorerte å svare, samt en ekstra uthevelse av min side av saken.Svar: "Kravet er slettet så det kan du bort I fraJeg beklager for problemene" (ordrett skrevet av eposten til kundeservice per 25.09.15) Igjen...tenker saken er omme, men neida. 05.10.15 har de sendt saken til inkasso hos Alektum som skriver så pent at de skal ha svar innen 14 dager før de oppretter inkassosak. Ny epost til Netonnet, og kopi til Alektum...nå har jeg bare gitt dem en dag å svare, men lager denne tråden fordi hele denne smørja kvalifiserer til noe av det merkeligste jeg har vært borti av service på en stund.. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Skriv til inkassoselskapet at du bestrider kravet. Da er de pliktige til å avvente saken til videre behandling har funnet sted. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Si at du bestrider kravet, og legg ved den siste eposten du har fått som begrunnelse. Da får NetOnNet svar fra Alektum, og de tar enten kontakt med deg, eller så er saken over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå