flamethower1234 Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Heisan! Jeg går i 10.klasse og lurer egentlig på når det er karakterene gjelder. Jeg har hørt mye forskjellig.. Noen sier de kun gjelder i Termin 2, men man søker jo i mars om jeg ikke tar feil og da har man jo ikke fått den endelige karakteren i de ulike fagene? Andre sier de gjelder hele året. Kan noen forklare meg når de egentlig gjelder? Om det har noe å si bor jeg i Oslo Stor takk på forhånd! Endret 17. oktober 2015 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Når de gjelder? De gjelder for opptak til videregående skole. Det er kun standpunktkarakterene som teller, men karakterer gitt til jul kan ha innvirkning på standpunktkarakterene. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Med når de gjelder mener jeg når de har noe å si når jeg skal søke inn på VGS. Man får jo endelige karakterer på Termin 1 som er fra etter etter sommerferien til jul og Termin 2=Etter jul til sommerferien. Endret 17. oktober 2015 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Til inntaket på offentlige videregående skoler er det standpunktkarakterene(karakterene fra vitnemålet/2. termin) som brukes. Selv om søknadsfristen er tidlig på våren, avgjøres ikke inntaket før karakterene sendes inn. Du får vite hvilken skole du er komt inn på omtrent midt i sommerferien. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå