Frk.Studine Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Jeg skriver en skoleoppgave om kategorisering av en gruppe som ønsker å skille seg ut fra "normalen". Jeg har valgt folk som spiller Black Metal, og jeg lurer på: 1) Hva tenker dere om denne typen mennesker, sånn generelt? 2) Tenker dere ulikt om de på det første bildet og han på det siste? Alle svar er nyttige, og vil være til stor hjelp for oppgaven min. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Positivt innstilt til sortemenn av alle slag. 3 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 1: Jeg tenker på svartmetallere som alle andre musikkelskere. Litt vanskelig å dømme folk på et så lite grunnlag. 2: Nei, ikke annet enn at jeg foretrekker Enslaved sin musikk av de to.Men jeg antar du sikter mer til utseendemessig. Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 1. Tenker at svartmetallere sånn generelt sett er glad i å skape noe eget for sin egen del, som tilfeldigvis er musikk jeg i tildels stor grad setter pris på. Uansett hva budskapet omhandler. Svartmetall sjangeren har vokst seg fra å være en liten nisje som nå blir høyt respektert for sin egenart, samt at sjangeren har blitt utvidet fra det grimme enkle utrykket til å ha blitt modernisert på flere måter som viser seg i alle subgenrene som har dukket opp under svartmetall paraplyen. Jeg personlig har blitt mer og mer glad i enkelte bands moderniserte utrykk der atmosfære,progressivitet,avantgarde og episk er nøkkelord. 2. På bakrunn av at jeg er kjent med artistene fra begge bildene. Vil jeg si at Enslaved har et mer nøkternt utrykk som kan komme av at de har beveget seg mer og mer bort fra klassisk svartmetall. På den andre siden er Ghaal en type som dyrker fram et mer ekstremt utrykk som står i samsvar med det musikalske lydbildet han for det meste er kjent for. Setter ingen høyere enn den den andre bortsett fra at musikken til Enslaved faller mer i smak nå til dags. 1 Lenke til kommentar
Frk.Studine Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 Takk for hjelpen. 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Kanskje denne artikkelen er interresant: http://www.osloby.no/nyheter/Jeg-gir-opp-hip-hop-Na-er-jeg-drittlei-7219321.html Han skriver også at man ikke opplever lignende problemer på for eksempel metalkonserter. «Der man på en utsolgt metalkonsert trenger 1 vakt mest for syns skyld, trenger man 4-5 vakter på tilsvarende innen HipHop. Det må en seriøs holdningsendring til og dette må som alt annet starte ved rota. Men kanskje de HipHop'erne som er oppegående der ute kan starte med å senke skuldrene og si til andre at «Oppfør deg. Det er faen ikke greit.». Det er ikke kult å være gangster sånn som på kino.» Endret 17. oktober 2015 av Dragavon 4 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Folk er folk og folk er forskjellige, men jeg har enda til gode å møte en utrivelig metalperson. De jeg har møtt i helsvart og langt hår har alltid vært utrolig hyggelige folk. Sier ikke at de ikke finnes, men .. mitt inntrykk er hvertfall positivt. Jeg har møtt folk som på bildet til venstre, da. Det er sjelden folk går rundt så ekstremt som han til høyre. Endret 17. oktober 2015 av :utakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå