Gå til innhold

Hva tenker du om Black Metal-folk?

Frk.Studine

Anbefalte innlegg

Jeg skriver en skoleoppgave om kategorisering av en gruppe som ønsker å skille seg ut fra "normalen".

Jeg har valgt folk som spiller Black Metal, og jeg lurer på:

1) Hva tenker dere om denne typen mennesker, sånn generelt? 

2) Tenker dere ulikt om de på det første bildet og han på det siste?

Alle svar er nyttige, og vil være til stor hjelp for oppgaven min.  blomst_opp.gif

post-391789-0-37471700-1445091609_thumb.jpg

post-391789-0-74228300-1445091615_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Tenker at svartmetallere sånn generelt sett er glad i å skape noe eget for sin egen del, som tilfeldigvis er musikk jeg i tildels stor grad setter pris på. Uansett hva budskapet omhandler. Svartmetall sjangeren har vokst seg fra å være en liten nisje som nå blir høyt respektert for sin egenart, samt at sjangeren har blitt utvidet fra det grimme enkle utrykket til å ha blitt modernisert på flere måter som viser seg i alle subgenrene som har dukket opp under svartmetall paraplyen.

Jeg personlig har blitt mer og mer glad i enkelte bands moderniserte utrykk der atmosfære,progressivitet,avantgarde og episk er nøkkelord.

2. På bakrunn av at jeg er kjent med artistene fra begge bildene. Vil jeg si at Enslaved har et mer nøkternt utrykk som kan komme av at de har beveget seg mer og mer bort fra klassisk svartmetall.

På den andre siden er Ghaal en type som dyrker fram et mer ekstremt utrykk som står i samsvar med det musikalske lydbildet han for det meste er kjent for.

Setter ingen høyere enn den den andre bortsett fra at musikken til Enslaved faller mer i smak nå til dags.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje denne artikkelen er interresant:

http://www.osloby.no/nyheter/Jeg-gir-opp-hip-hop-Na-er-jeg-drittlei-7219321.html

Han skriver også at man ikke opplever lignende problemer på for eksempel metalkonserter.

«Der man på en utsolgt metalkonsert trenger 1 vakt mest for syns skyld, trenger man 4-5 vakter på tilsvarende innen HipHop. Det må en seriøs holdningsendring til og dette må som alt annet starte ved rota. Men kanskje de HipHop'erne som er oppegående der ute kan starte med å senke skuldrene og si til andre at «Oppfør deg. Det er faen ikke greit.». Det er ikke kult å være gangster sånn som på kino.»

Endret av Dragavon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk er folk og folk er forskjellige, men jeg har enda til gode å møte en utrivelig metalperson. De jeg har møtt i helsvart og langt hår har alltid vært utrolig hyggelige folk. Sier ikke at de ikke finnes, men .. mitt inntrykk er hvertfall positivt.

Jeg har møtt folk som på bildet til venstre, da. Det er sjelden folk går rundt så ekstremt som han til høyre.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...