GoSuperb Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Voksne mennesker bør selv kunne velge hva de vil være med på. Forrige gang jeg postet innlegg om travspill, så ble jeg hardt straffet for å bedrive reklame. Jeg kan jo se den, med at det var et slags reklamestunt. Men jeg advarte også leserne om et vanvittig gevinstpotensiale, som slår Lotto ned i støvlene. Selvskryt. Jeg fikk til 5 av 7 rette til Leangen (2 stykk), og jeg fikk til 6 av 7 rette (12 stykk) til Bergen lørdagen etterpå. Travspill har jeg vært opptatt med noen år. Men Rikstoto har vært trege med å forstå spillerne. V75 er det spillet som i lengden betaler dårligst å spille til, med sin lave tilbakebetalingsprosent. Derfor så burde folk heller spille V4, DagensDobbel, Vinner, Plass, Trippel, Tvilling. Enkelt og greit. Disse spillene er nå vanskelige nok i seg selv å vinne på. Det skal ikke stå på mangel av motstand på å gå i overskudd. En travspiller bør føre spillregnskap, og la være å spille på alt som kryper og går. Også har man noen spillformer som innimellom betaler litt tilbake, men i lengden så er det lett å gå i minus på dem. Det samme gjelder forøvrig også Trippel-spillet, om man uvettig spiller til alle løp som er. Men treffer man først en saftig Trippel, så betaler den betydelig. I den forstand at det er lettere å gå i overskudd med et nøkternt og målrettet Trippel-spill, enn om man til stadighet spiller mot de pottene som Rikstoto reklamerer for. "Mange millioner" reklames det støtt og stadig for. Men, de unnlater å fortelle flere sannheter. Som lav TilbakeBetalingsProsent (TBP), som pottran, som villedende millionreklamering. Samt å fortelle at alle landets eksperter øser ut tips til de større spillomgangene. Det står seg veldig enkelt i f.eks. et V75/V76 -spill, eller et V64/V65 -spill. Det er at tilbakebetalingsprosenten er lavere. Derfor bør man i slike omganger om man er trygg nok, spille for V7 eller V6. Nå har Rikstoto gjort det enda vanskeligere, slik at man ikke lenger kan spille V7. Men, V6 har vi fått beholde. Når man spiller V6 så sier man i fra seg utbetaling for 5 rette mot en dobling av 6 rette utbetalingen. 5 rette betaler sjelden noe godt likevel. Så vet dere det. Det er det bare å lage egen statistikk på, vanskeligere er det ikke. I V5-spill så er det kun en utbetaling, og det er å ha alle riktige på bongen sin. Derfor kan det lønne seg med systemspilling, som kan optimalisere for en utbetaling flere enn en skarve gang som man får dersom man spiller flatbong. I det siste så har Rikstoto lansert et nyere spill mot Frankrike, som kalles 5+ Det var ved lansering en braksuksess, som Rikstoto sårt trengte. Men det spørs hvor lenge Rikstoto klarer å holde på spillerne. Rikstoto har en knall av en leder i Harald Dørum. Han burde ha tatt hatten sin og gått av for lenge siden. Staten eier styringen av Rikstoto gjennom landbruksdepartementet. Og formålet til Det Norske Travselskap er å holde liv i den norske kaldblodsrasen. Staten har innsett at det må endringer til, og styret for Norsk Rikstoto har derfor fått inn en viktig ny leder i den velkjente og dyktige Sissener. Men Dørum blir man liksom ikke kvitt like fort, for han er jo fremdeles direktør. Nå har Rikstoto lansert et spill som kalles På Lag. Det er det beste tiltaket Rikstoto har funnet på på lenge. I Sverige har de tenkt tanken å lottofisere travspill. Det er helt absurd. Da mister man hele kompetansefaktoren i spillet. Det er kun for lotto- og bingospillere. En ren melkeku. Om Rikstoto skulle kopiere det konseptet, så er det et stort varsku om hvor syke de matte være etter å melke inn penger. Altså dersom dersom Dørum fremdeles er direktør, og han går for noe slikt en gang i framtiden.. Da blir han en djevel, som taler med kløvd tunge. For han har uttalt til TGN i videoopptak at han ikke ønsker å skape større spillavhengighet, som det største argumentet til å holde en lav tilbakebetalingsprosent. Frafallet av spillere har hatt en stabil trend i flere år. Så uten bedre kår for tilbakebetaling så kan det gå fryktelig galt. Også sies det at trav har problemer med å rekruttere yngre spillere. Kanskje det er en viktig factor. I tillegg har travmonopolisten hatt tiltagende konkurranse i fra de utenlandske bettingselskapene. Samtidig så strør de om seg med spill mot utenlandske trav og galoppomganger. Det påpekes av noen spillere at man har så fryktelig mange spill å konsentrere seg om hver dag, at en del av svaret kanskje ligger der mhp. frafallet av spillere til norsk trav. Uansett så sliter travtrenere og kusker med å få endene til å møtes i Norge. Så enkelte av dem flagger ut til nabolandene. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hva for et reklamestunt var det du gjorde sist da? hva reklamerte du for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå