Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Vaskemaskina spiser klær og lager ulyd. BH-spile som har løsna?

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har vaskemaskina begynt å spise klær, noe som har vært veldig ugunstig for meg å oppdage på jobb. Hullete cardigans etc.. Huff! :)

Den er 5 år gammel, og mange mener nok den er klar for utskiftning. Jeg har troa på at den klarer ei stund til, spesielt ettersom vi fikk reparert pumpa på den for litt siden.

Jeg er litt usikker på hva lyden kommer av, men lurer på om det kan komme av at en BH-spile har kommet inn i de hullene i trommelen.. For så å komme ut og spise opp klærne mine under vask. Jeg vasker alltid i BH-ene i sånn pose for BH-er, men det kan jo hende at spilen har klart å komme seg gjennom hullene i posen eller at glidelåsen har blitt åpen under vask.

Noen som har vært borti lignende? Noen som har tips for hvordan man åpner en vaskemaskin for å se hva som skjuler seg i trommelhullene? :S

Det er en Whirlpool AWOD6890 :)

Takker for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært nødt å fjerne bh-spiler et par ganger. Jeg har løst dette ved å  snu maskina på hodet, skru av bakplaten og fjerne varmeelementet. (varmeelementet ligger normalt i bunnen av trommelen og når du har maskina opp ned er det lettere å jobbe med den)

Da har du en knøttlien åpning som du kan fiske spilen ut gjennom. Se inn hullet og snurr trommelen til du ser spilen.

Jeg er ikke kjent med din spesifikke maskin så jeg kan ikke garantere at dette er den mest optimale løsningen for deg. 

Lenke til kommentar

Jeg har vært nødt å fjerne bh-spiler et par ganger. Jeg har løst dette ved å  snu maskina på hodet, skru av bakplaten og fjerne varmeelementet. (varmeelementet ligger normalt i bunnen av trommelen og når du har maskina opp ned er det lettere å jobbe med den)

Da har du en knøttlien åpning som du kan fiske spilen ut gjennom. Se inn hullet og snurr trommelen til du ser spilen.

Jeg er ikke kjent med din spesifikke maskin så jeg kan ikke garantere at dette er den mest optimale løsningen for deg. 

Takk for tips! :)

Er det sånn at man bør fjerne vannet som er i maskinen på forhånd? :) Kjipt om det blir masse vann utover gulvet når jeg snur den :p

Lenke til kommentar

ja, koble maskina fra både strøm og vann.

Åpne også filteret nede i fronten og slipp ut det lille vannet som er igjen så får du en greiere jobb.

Edit: Du finner filteret bak det nederste dekslet på fronten.

Kan også anbefale at du tar noen bilder underveis, spesielt før frakobling av varmeelement, slik at du er sikker på at du monterer det korrekt etterpå.

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...