kollolll Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Hei,Telefonen min har gått i stykker. Jeg har sett litt på en Xiaomi Mi Note. Vil denne fungere fullverdig i Norge med et telenorabonnement? Jeg tenker da på 4G-frekvenser og alt annet som eventuelt kunne være et problem.Jeg flytter også til Nord-Amerika over nyttår. Vil denne fungere godt her òg?Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 USA benytter andre 4G (LTE) frekvenser enn resten av verden. Ofte tlf modeller finnes i to versjoner, en for USA og en for resten av verden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Finn ut hvilke frekvenser den støtter, og post her, så får du hjelp. Lenke til kommentar
Lorpen Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Jeg har en xiaomi mi4i, kjøpt i Singapore, og den funker med 4g med mitt netcom abn. Lenke til kommentar
kollolll Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Dette skal vel være spesifikasjonene:Viste seg å være vanskelig å kopiere formatet. Spesifikasjonene står under Network her: http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_note_pro-6952.php Endret 17. oktober 2015 av kollolll Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Jeg ble ikke klokere av denne linken, og forsøk på å Google frekvenser førte ikke frem. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Ut i fra linken din så vil den fungere i Norge, men den støtter ikke bånd 20 (800MHz) for 4G LTE. Frekvenser som er i bruk i Norge (GSM):2G - EDGE : 900, 1800 Mhz3G - UMTS : 900, 2100 Mhz (bånd 1 og 8)4G - LTE : 800, 1800 og 2600 Mhz (bånd 20, 3 og 7) Jeg har ikke undersøkt hvilke frekvenser som er i bruk i USA. Merk at i USA har de to forskjellige typer nett: GSM (samme som vi bruker i Norge / Europa) og CDMA. Lenke til kommentar
liverpool88 Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Jeg har en xiaomi mi note pro, og har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt med tanke på dekning. Fikk 4g alle de plassene jeg var vant til å få det med andre telefoner..? Er vel mye likt mellom note og note pro, standard er vel litt stusseligere enn pro, som ligger litt i navnet. Men Note pro var hvertfall en helt rå tlf, veldig morsom å prøve og faktisk veldig god byggekvalitet..! Lenke til kommentar
kimare Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Jeg har sett litt på en Xiaomi Mi Note. Vil denne fungere fullverdig i Norge med et telenorabonnement? Jeg tenker da på 4G-frekvenser og alt annet som eventuelt kunne være et problem. Jeg flytter også til Nord-Amerika over nyttår. Vil denne fungere godt her òg? Ut i fra linken din så vil den fungere i Norge, men den støtter ikke bånd 20 (800MHz) for 4G LTE. Frekvenser som er i bruk i Norge (GSM): 2G - EDGE : 900, 1800 Mhz 3G - UMTS : 900, 2100 Mhz (bånd 1 og 8) 4G - LTE : 800, 1800 og 2600 Mhz (bånd 20, 3 og 7) Jeg har ikke undersøkt hvilke frekvenser som er i bruk i USA. Merk at i USA har de to forskjellige typer nett: GSM (samme som vi bruker i Norge / Europa) og CDMA. Jeg har en xiaomi mi note pro, og har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt med tanke på dekning. Fikk 4g alle de plassene jeg var vant til å få det med andre telefoner.. Er vel mye likt mellom note og note pro, standard er vel litt stusseligere enn pro, som ligger litt i navnet. Men Note pro var hvertfall en helt rå tlf, veldig morsom å prøve og faktisk veldig god byggekvalitet..! mtp på svarene over ville jeg vurdert Zuk Z1 som alternativ til Mi Note. Mye av samme maskinvare SD801/3GB ram, men med Z1 får du fingerleser, digert batteri, cyanogen ferdig innstallert, USB-c. http://www.zuk-store.com/en/smartphone/8-ready-to-buy-a-zuk-z1.html Ang bruk i USA vil du evt få gode svar på f.eks. xda Du finner aktuelle frekvenser her. http://finnsenderen.no/finnsender Endret 22. oktober 2015 av kimare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå