Rita Synnøve Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Solnedgang Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Her ville jeg ha sånn Ca. ha halvert himmelen slik at mørke skykilen som kommer inn fra venstre så vidt skjæres av øvre ramme for da får du en diagonal mellom kortside og langside hvilket ofte gir god spenning i bildet. Dessuten så dreper for mye himmel dybdefølelsen i bildet på samme måte som hvis man beholder blått på oversiden av et skylag. Scroll deg sakte og forsiktig oppover mens du kjenner på dybdefølelsen. men vær obs. på skyene som går ut på høyre ramme så du ikke ender opp med linje direkte i øvre høyre hjørne hvilket er negativt for både spenning og perspektiv. Ellers fint lys og farger i bildet som skaper fin stemning selv om det holdes i en noe mørk tone. Båten skaper litt ekstra liv. En grå bakgrunn her funker bedre enn hvit for dette og de fleste bilder. Helt nederst i skjemaet der du legger inn bildet er en pils som får opp en glidebryter lik den under bildet her hvor du selv velger bakgrunnen. Roar Lenke til kommentar
Rita Synnøve Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 Her ville jeg ha sånn Ca. ha halvert himmelen slik at mørke skykilen som kommer inn fra venstre så vidt skjæres av øvre ramme for da får du en diagonal mellom kortside og langside hvilket ofte gir god spenning i bildet. Dessuten så dreper for mye himmel dybdefølelsen i bildet på samme måte som hvis man beholder blått på oversiden av et skylag. Scroll deg sakte og forsiktig oppover mens du kjenner på dybdefølelsen. men vær obs. på skyene som går ut på høyre ramme så du ikke ender opp med linje direkte i øvre høyre hjørne hvilket er negativt for både spenning og perspektiv. Ellers fint lys og farger i bildet som skaper fin stemning selv om det holdes i en noe mørk tone. Båten skaper litt ekstra liv. En grå bakgrunn her funker bedre enn hvit for dette og de fleste bilder. Helt nederst i skjemaet der du legger inn bildet er en pils som får opp en glidebryter lik den under bildet her hvor du selv velger bakgrunnen. Roar Takk for gode råd..Dette tar jeg med meg. Ser her hva du mener ja.. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Fint lys du har fått fram her, særlig i speilingen. Båt riktig plassert i billedflata. Litt mye himmel som Roar Fremfører. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Rita Synnøve Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Fint lys du har fått fram her, særlig i speilingen. Båt riktig plassert i billedflata. Litt mye himmel som Roar Fremfører. Vennlig hilsen Ragnar Takk. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Veldig fin solnedgang. Jeg likte spesielt godt at den ikke var overdrevet rød, men at den er litt kaldere, som de jo er på senhøsten. Båten i vannet og fjærskyene trekker også opp! Et alternativ kunne vært å gått lengre fram slik at bryggen forsvant. Vinkle kamera nedover slik at himmelen bare dekker 1/3. Pass på å fortsatt få med båten. -Frode Lenke til kommentar
Rita Synnøve Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Takk. Ja jeg tar med meg alt jeg kan få av gode tips og råd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg