Gå til innhold

ICE er på lufta!


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Finnsenderen.no er oppdatert og viser at ice.net har konvertert flere av de eksisterende senderne til LTE, i tillegg til at flere 800 mHz sendere er på lufta. ICE har bare 4G, så det er sagt.

 

Edit: i hvert fall i Lillestrøm.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut fra at ICE sin 800 Mhz bare vil benyttes til mobildata fra deres egne rutere ?   En mobiltelefon kan vel ikke være koblet opp mot 2 operatører på en gang ?  Tenker da på at ICE benytter NetCom for normal taletrafikk og ser for meg problemer/timeouts dersom telefonen skal switche mellom NetCom og ICE hele tiden (NetCom for tale og for å være "online" rent telefonmessig mens en kobler til ICE hver gang en foretar en datatilkobling som kan være veldig ofte).

 

Noen som kan oppdatere meg og andre her ?

Lenke til kommentar

Ice skal bruke sitt eget nett i løpet av 2016 for de telefonene som støtter dette. Kun nyere mobiler takler 4g tale.

 

Var i grunnen det jeg trodde.  Så ICE brukere med telefoner med VoLTE støtte vil bruke ICE sitt eget nettverk når det er dekning og gå over til (roame) NetCom når de er utenfor dekning.   I praksis det samme som Tele2/OneCall gjorde med NetCom/Telenor bare at da var det uten VoLTE men vanlig 2G/3G.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

Går ut fra at ICE sin 800 Mhz bare vil benyttes til mobildata fra deres egne rutere ? En mobiltelefon kan vel ikke være koblet opp mot 2 operatører på en gang ? Tenker da på at ICE benytter NetCom for normal taletrafikk og ser for meg problemer/timeouts dersom telefonen skal switche mellom NetCom og ICE hele tiden (NetCom for tale og for å være "online" rent telefonmessig mens en kobler til ICE hver gang en foretar en datatilkobling som kan være veldig ofte).

 

Noen som kan oppdatere meg og andre her ?

Deres eget 4G nett blir kun brukt for de som har ICE router. For mobilkunder er det netcom, fikk bekrefter dette av ICE.
Lenke til kommentar

 

Går ut fra at ICE sin 800 Mhz bare vil benyttes til mobildata fra deres egne rutere ? En mobiltelefon kan vel ikke være koblet opp mot 2 operatører på en gang ? Tenker da på at ICE benytter NetCom for normal taletrafikk og ser for meg problemer/timeouts dersom telefonen skal switche mellom NetCom og ICE hele tiden (NetCom for tale og for å være "online" rent telefonmessig mens en kobler til ICE hver gang en foretar en datatilkobling som kan være veldig ofte).

 

Noen som kan oppdatere meg og andre her ?

Deres eget 4G nett blir kun brukt for de som har ICE router. For mobilkunder er det netcom, fikk bekrefter dette av ICE.

 

 

Ja som jeg nevnte litt lenger opp så skal Ice kunder over på eget nett i løpet av 2016. 

 

Her sakset fra kundeservice: Vårt mål er at i løpet av 2016 skal vi få koblet alle våre mobil kunder opp mot vårt eget nettverk, men det er dessverre for tidlig og bekrefte noen dato.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Går ut fra at ICE sin 800 Mhz bare vil benyttes til mobildata fra deres egne rutere ? En mobiltelefon kan vel ikke være koblet opp mot 2 operatører på en gang ? Tenker da på at ICE benytter NetCom for normal taletrafikk og ser for meg problemer/timeouts dersom telefonen skal switche mellom NetCom og ICE hele tiden (NetCom for tale og for å være "online" rent telefonmessig mens en kobler til ICE hver gang en foretar en datatilkobling som kan være veldig ofte).

 

Noen som kan oppdatere meg og andre her ?

Deres eget 4G nett blir kun brukt for de som har ICE router. For mobilkunder er det netcom, fikk bekrefter dette av ICE.

 

 

Ja som jeg nevnte litt lenger opp så skal Ice kunder over på eget nett i løpet av 2016. 

 

Her sakset fra kundeservice: Vårt mål er at i løpet av 2016 skal vi få koblet alle våre mobil kunder opp mot vårt eget nettverk, men det er dessverre for tidlig og bekrefte noen dato.

 

 

 

Det må i så fall bare gjelde kunder med rene 4G telefon som støtter VoLTE når ICE har innført dette.  ICE har ikke 2G/3G.

 

Det betyr da at kundene er oppkoblet mot ICE sitt nettverk (over 4G) og hopper over til NetCom med 2G/3G/4G/ når ICE er utenfor dekning.

 

Det betyr samme oppsett som Network Norway (Tele2, NwN, OneCall) hadde tidligere når de roamet med Telenor utenfor eget nettverk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Litt på siden kanskje. Tok et søk her nå, og får opp et nett som heter 24214. Ellers er det kun Telenor og Netcom som kommer opp. Er dette ICE, eller er dette et testnett fra f.eks Ericsson?

Det er ICE

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...