anaconda Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Hei Jeg sykler til jobb om morgenen, vanligvis i bare teknisk t-skjorte. Når det er regnvær og jeg må ha på jakke, blir det forferdelig varmt. Noen som kan anbefale en rimelig sykkeljakke som er regntett og samtidig har gode pusteegenskaper? Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Jeg tror neppe det finnes en regnjakke som er regntett og attpåtil rimelig. Dyrere regntøy har jeg ingen erfaring med. Selv bruker jeg en vindjakke (Diadora) med gode pusteegenskaper i regnet også. Tar ofte tar på meg løsermer under for å isolere mot kulde rett mot huden, et slags våtdraktsprinsipp, hvis utetemperaturen er lav eller det blåser i tillegg. Problemet med rimelige regnjakker er at man blir like våt inni som utvendig og da er det jo liten vits i å ha den på seg. Endret 20. oktober 2015 av Chip Salte Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg bruker en Patagonia Torrentshell-jakke. Ikke sykkelspesifikk, men lang nok til å dekke baken hos meg når jeg sitter på sykkelen og med relativt smal passform. Hetten er stor nok til å romme en hjelm og kan rulles sammen for å ikke være i veien. Materialet jakken er laget av puster ikke veldig godt i seg selv, men i armhulene er det glidelåser som gir god lufting uten at det kommer vann inn. Jakken kan også pakkes sammen i den ene frontlommen slik at den blir temmelig kompakt og kan dermed puttes i sekken, i en lomme på sykkeltrøya eller under setet. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg har en Mavic HC H2O, men bruker den aldri. Til tross for lufting både her og der så blir jeg rett og slett så klam og varm at det på ingen måter er verdt det. Da finner jeg det mye mer behagelig med en Gabba-jakke. Ikke helt vanntett, men den blir verken kald eller ubehagelig når den blir våt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå