Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan noen missbruke at de har fått koden til nettet her, fra et helt annet sted?

Anbefalte innlegg

Ser at det står nederst på google siden "Et stedsnavn - fra din ip adresse". Betyr det at noen bruker min ip adresse fra det stedet? Og hva kan de isåfall bruke min ip adresse til? Kjenner nemlig en som bor der som nettopp fikk bruke nettet her og vet koden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en IP er ikke noe identifikasjon på noe som helst måte. Men jeg sliter litt med å skjønne hva du egentlig mener kan skje, hvilken side er det du ser IP'en og stedsnavnet på?

Når man bruker google til å søke med så ser man nederst på siden der søkeresultatene kommer opp, der står det litt om personvern og posisjon osv. øverst til venstre i det gråe feltet kommer det opp noe om ip adresse hos meg. og der står det også et stedsnavn. Mulig jeg bare er helt på jordet altså.

Lenke til kommentar

en IP er ikke noe identifikasjon på noe som helst måte. Men jeg sliter litt med å skjønne hva du egentlig mener kan skje, hvilken side er det du ser IP'en og stedsnavnet på?

Når man bruker google til å søke med så ser man nederst på siden der søkeresultatene kommer opp, der står det litt om personvern og posisjon osv. øverst til venstre i det gråe feltet kommer det opp noe om ip adresse hos meg. og der står det også et stedsnavn. Mulig jeg bare er helt på jordet altså.

Ja.

Lenke til kommentar

Ja.

Og  hva vil det si det som står der?

Lenke til kommentar

Det vil si at google bruker allment tilgjengelig informasjon til å prøve å identifisere hvor du er basert på IP-adressen din. Dette stemmer i de aller fleste tilfeller bare nesten.

Ok godt å høre. Farlig å bli paranoid. Er hvertfall ca 5 mil unna her.

Lenke til kommentar

For å svare på det jeg tror du spør om i emnetittelen: Man kan (med få unntak vi ikke henger oss opp i nå) kun koble seg på trådløse nett når man er innenfor dekningsområdet. Vennen din kan med andre ord ikke misbruke at han kjenner passordet, når han befinner seg et helt annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...