mr.wolf Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Ser at det står nederst på google siden "Et stedsnavn - fra din ip adresse". Betyr det at noen bruker min ip adresse fra det stedet? Og hva kan de isåfall bruke min ip adresse til? Kjenner nemlig en som bor der som nettopp fikk bruke nettet her og vet koden. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 en IP er ikke noe identifikasjon på noe som helst måte. Men jeg sliter litt med å skjønne hva du egentlig mener kan skje, hvilken side er det du ser IP'en og stedsnavnet på? Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 en IP er ikke noe identifikasjon på noe som helst måte. Men jeg sliter litt med å skjønne hva du egentlig mener kan skje, hvilken side er det du ser IP'en og stedsnavnet på? Når man bruker google til å søke med så ser man nederst på siden der søkeresultatene kommer opp, der står det litt om personvern og posisjon osv. øverst til venstre i det gråe feltet kommer det opp noe om ip adresse hos meg. og der står det også et stedsnavn. Mulig jeg bare er helt på jordet altså. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Ser at det står nederst på google siden "Et stedsnavn - fra din ip adresse". Betyr det at noen bruker min ip adresse fra det stedet? Og hva kan de isåfall bruke min ip adresse til? Kjenner nemlig en som bor der som nettopp fikk bruke nettet her og vet koden. Nei. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 en IP er ikke noe identifikasjon på noe som helst måte. Men jeg sliter litt med å skjønne hva du egentlig mener kan skje, hvilken side er det du ser IP'en og stedsnavnet på? Når man bruker google til å søke med så ser man nederst på siden der søkeresultatene kommer opp, der står det litt om personvern og posisjon osv. øverst til venstre i det gråe feltet kommer det opp noe om ip adresse hos meg. og der står det også et stedsnavn. Mulig jeg bare er helt på jordet altså. Ja. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 en IP er ikke noe identifikasjon på noe som helst måte. Men jeg sliter litt med å skjønne hva du egentlig mener kan skje, hvilken side er det du ser IP'en og stedsnavnet på? Når man bruker google til å søke med så ser man nederst på siden der søkeresultatene kommer opp, der står det litt om personvern og posisjon osv. øverst til venstre i det gråe feltet kommer det opp noe om ip adresse hos meg. og der står det også et stedsnavn. Mulig jeg bare er helt på jordet altså. Ja. Og hva vil det si det som står der? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det vil si at google bruker allment tilgjengelig informasjon til å prøve å identifisere hvor du er basert på IP-adressen din. Dette stemmer i de aller fleste tilfeller bare nesten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Du har vel tillatt din posisjonsøk i Google/Chrome? Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Det vil si at google bruker allment tilgjengelig informasjon til å prøve å identifisere hvor du er basert på IP-adressen din. Dette stemmer i de aller fleste tilfeller bare nesten. Ok godt å høre. Farlig å bli paranoid. Er hvertfall ca 5 mil unna her. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Du har vel tillatt din posisjonsøk i Google/Chrome? Ja. Skjønner greia nå Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det har bare med at de kan gi deg relevante søkeresultat basert på hvor du er. Lenke til kommentar
kjeita Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det vil jo ikke alltid stemme, da enkelte isp'er vil utgi deg for å være på fornebu, selv om du er i finnmark Men det er typisk geolokasjon, du kan stoppe mye av det hvis du vil. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 For å svare på det jeg tror du spør om i emnetittelen: Man kan (med få unntak vi ikke henger oss opp i nå) kun koble seg på trådløse nett når man er innenfor dekningsområdet. Vennen din kan med andre ord ikke misbruke at han kjenner passordet, når han befinner seg et helt annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå