Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

5mbps, 1mbps på test

Anbefalte innlegg

Jeg har 5mbps linje fra telenor (fordi det er det beste som gikk an og få her jeg bor). Før på speedtest, så fikk jeg resultatet jeg betaler for, altså mellom 4,70-5mbps. Nå i det siste har jeg slitet med at det ikke en gang går an og se på filmer på netflix uten at det ser ut som et gammelt pacman spill, og speedtest nå viser alt fra 0,30mbps til max på 1,70mbps.

Dette er utrolig frustrerende da jeg sitter på nett hele tiden og det er bare jeg som bruker det.

Ruter alt i orden (for alt jeg vet), signal er ok, driftsmelding fra telenor sier at alt er bra. Har skrudd av og på, resat ruteren, flusha dns osv osv

Noen som kunne hjulpet/vet noe ang dette?

Glad for svar :)

Endret av Ulvepupp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt må du finne ut om du får 5mbps inn i huset, da må du måle hastigheten uten noe routing, altså plugg med kabel rett i modem/routermodem og mål.

Så hvis det viser seg at problemet ligger utenfor din kontroll burde du jo snakke med telenor og høre hva de mener.

Lenke til kommentar

Først av alt må du finne ut om du får 5mbps inn i huset, da må du måle hastigheten uten noe routing, altså plugg med kabel rett i modem/routermodem og mål.

Så hvis det viser seg at problemet ligger utenfor din kontroll burde du jo snakke med telenor og høre hva de mener.

Den viser faktisk mindre koblet til direkte i ruter. 0,50 mbps. woho. telenor sin driftsmelding sier alt er ok..

Lenke til kommentar

For guds skyld ikke ring Telenor og meld feil, siden du har mye lavere hastighet enn du skal ha.

Det er gjort for lengst. de "resatte" linja, men merket ingen forskjell etter det. Nå er kundehjelpen stengt, så tenkte jeg bare kunne høre her om noen visste noe som kunne hjelpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...