sneak1 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Jeg har 5mbps linje fra telenor (fordi det er det beste som gikk an og få her jeg bor). Før på speedtest, så fikk jeg resultatet jeg betaler for, altså mellom 4,70-5mbps. Nå i det siste har jeg slitet med at det ikke en gang går an og se på filmer på netflix uten at det ser ut som et gammelt pacman spill, og speedtest nå viser alt fra 0,30mbps til max på 1,70mbps. Dette er utrolig frustrerende da jeg sitter på nett hele tiden og det er bare jeg som bruker det. Ruter alt i orden (for alt jeg vet), signal er ok, driftsmelding fra telenor sier at alt er bra. Har skrudd av og på, resat ruteren, flusha dns osv osv Noen som kunne hjulpet/vet noe ang dette? Glad for svar Endret 16. oktober 2015 av Ulvepupp Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Først av alt må du finne ut om du får 5mbps inn i huset, da må du måle hastigheten uten noe routing, altså plugg med kabel rett i modem/routermodem og mål. Så hvis det viser seg at problemet ligger utenfor din kontroll burde du jo snakke med telenor og høre hva de mener. Lenke til kommentar
sneak1 Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Først av alt må du finne ut om du får 5mbps inn i huset, da må du måle hastigheten uten noe routing, altså plugg med kabel rett i modem/routermodem og mål. Så hvis det viser seg at problemet ligger utenfor din kontroll burde du jo snakke med telenor og høre hva de mener. Den viser faktisk mindre koblet til direkte i ruter. 0,50 mbps. woho. telenor sin driftsmelding sier alt er ok.. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Prøv hos nettfart.no Speedtest kan gi variable resultater alt etter hvilken host du tester imot. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 For guds skyld ikke ring Telenor og meld feil, siden du har mye lavere hastighet enn du skal ha. Lenke til kommentar
sneak1 Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 For guds skyld ikke ring Telenor og meld feil, siden du har mye lavere hastighet enn du skal ha. Det er gjort for lengst. de "resatte" linja, men merket ingen forskjell etter det. Nå er kundehjelpen stengt, så tenkte jeg bare kunne høre her om noen visste noe som kunne hjelpe Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Nope. Ring dem igjen i morgen, si hva du har prøvd og hva de gjorde i dag, og få dem til å sende ut feilmelding til entreprenør. Lenke til kommentar
El Delfino Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hva slags ruter har du? Har du testet med en annen for å utelukke at det er noe galt med den enheten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå