wha96 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Vet ikke heeelt hvor jeg ska poste denne ettersom det er en sak jeg aldri har vært borti før. Men til saken: Snakket med min mor i går og hun hadde fått faktura i posten, helt tilfeldig av Trondheim Bomveisselskap der det står passeringer av bilen hun kjørte til vraking for 4 år siden! Hun har aldri fått noe lignende, kun på hennes nåværende bil. Bilen ble altså vraket for 4 år siden og hun har aldri fått faktura på dette før, jeg synes dette var veldig rart. Er det noen som har rappet bombrikken etter den ble kjørt på høggern, for også begynne å bruke den nå? Vet det er den gamle bilen fordi reg.nr står på fakturaen. Hun har fått fakturaen på bilen hun kjører nå, som det skal være, nå nettopp. Perioden står fra 29.07.2015 - 22.09.2015 Noen som tror de vet hva som har skjedd? Skal selvfølgelig ringe de opp på Mandag. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Feil automatisk nummeravlesning. 3 er avlest som 8 eller lignende. Lenke til kommentar
wha96 Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Det kan jo være, men nå er det over 80 passeringer igjennom bomstasjonene i denne perioden. Men jeg vet ikke noe om dette så. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Noen som har lik bil, og har satt på falske skilter? Lenke til kommentar
wha96 Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Det skal godt gjøres, ettersom det er en litt mer skjelden bil: Volvo 440. Men kan jo godt hende? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Danske med samme skiltnunner? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 De sjekker vel ikke hvilken bil det er uansett, enten leser den brikken eller skiltet, står det på fakturaen at det er bombrikke, eller hva? uansett så må du jo bare vente på hva de sier, om de har noe bilder osv. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Ble bilen avregistrert før den ble vraket? Ble avtalen med bomselskapet sagt opp? Tok dere ut bombrikken? Ved en og annen passering kan det skje at skiltet tolkes feil, men når det er snakk om over 80 finner jeg det mindre sannsynlig. Sjefen byttet bil for et års tid siden, og flyttet ganske enkelt bombrikken over til den nye bilen. Han tenkte ikke på at han måtte endre avtalen med bomselskapet til å gjelde den nye bilen istedenfor den gamle. Ved en tilfeldighet ble det oppdaget at vi hadde blitt fakturert for passeringer med den gamle bilen. Den nye eieren hadde med andre ord kjørt gratis i rundt ett år. En rask e-post til bomselskapet, og alle passeringer gjort med den gamle bilen ble kreditert. Poenget mitt er: Kontakt bomselskapet. Det kan være mange årsaker til at moren din har blitt fakturert, men ingen her har svaret. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 OP sier jo selv "Er det noen som har rappet bombrikken etter den ble kjørt på høggern," Bombrikken skal taes ut før levering så da er det godt mulig at noen har tatt brikken og dermed kjørt "gratis" i en periode og du har dermed handlet uaksomt og må sikkert betale Bomselskaper har egne sider en kan si opp avtaler og fjerne biler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå