trenger litt hjelp Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Det er snart arbeidsuke for oss i tiende klasse. Jeg tenker å gå for en barneskole, men er ganske usikker. Noen som har erfaring med arbeidsuke på en skole eller lignende som vil dele med meg? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-384684 Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Jobbet desverre ikke på en skole, men fikk mye erfaring gjennom arbeidsuka i en butikk. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Jeg hadde barneskole og var veldig fornøyd. Hadde mye igjen for det, og jeg hadde vel en av de koseligere jobbene syntes jeg. Fulgte en klasse hele uken, og følte at jeg fikk godt innblikk i det å være assistent på barneskole. Jeg syntes at barnehage hadde blitt for intenst mens barneskole var helt fint. Spørs jo selvfølgelig på klassetrinnet, det er jo store forskjeller på 1 klasse og 4 klasse selvfølgelig Lenke til kommentar
trenger litt hjelp Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg hadde barneskole og var veldig fornøyd. Hadde mye igjen for det, og jeg hadde vel en av de koseligere jobbene syntes jeg. Fulgte en klasse hele uken, og følte at jeg fikk godt innblikk i det å være assistent på barneskole. Jeg syntes at barnehage hadde blitt for intenst mens barneskole var helt fint. Spørs jo selvfølgelig på klassetrinnet, det er jo store forskjeller på 1 klasse og 4 klasse selvfølgelig tusentakk for svar Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Dersom du er usikker på om ein barneskule er noke for deg, då er det heilt perfekt å velge å jobbe på ein barneskule under arbeidsveka. På den måten får du sjekka om dette er noke som du kunne tenkt deg å jobbe med i framtida, eller om dette er ein jobb du ikkje likte i det heile tatt. Arbeidsveka er ein ypperlig muligheit til å få litt erfaring i yrker som du er usikker på. Dersom du ikkje får prøvd å jobbe på ein skule så kan du risikere at du går tre år på vidaregåande samt to år på høgskule før du innser at du ikkje vil jobbe som lærar. Og då er det desverre litt seint å hoppe over på ei heilt anna utdanning. Eg vil derfor anbefale at du velger arbeidsplassar der du er usikker på om du vil trivast. Det å velge arbeidsplassar der du veit at det er kjempekjekkt å jobbe er eigentleg heilt meiningslaust, det gir deg ikkje noke nye informasjon som du kan bruke når du skal velge yrke. Sjølv jobba eg med å dra kabel under arbeidsveka på ungdomsskulen. Det var skikkelig hat å drive med, men det var nok denne erfaringa som stoppa meg frå å gå elektrikarlinja på vidaregåande (som eg kanskje lett hadde gjort sidan fleire av vennane mine valgte den linja). Det er av og til greit å få bekrefta kva du ikkje liker å jobbe med også, så slepp du i alle fall å kaste vekk tid på ei slik utdanning. For å ta eit banalt eksempel; det er dumt å gå både vidaregåande og å starte på ei seksårig legeutdanning før du oppdager at du ikkje toler å sjå blod. Slike ting er det greit å finne ut på eit tidlig tidspunkt slik at du kan velge eit liknande yrke der du slepp å være i kontakt med blod. Lenke til kommentar
trenger litt hjelp Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 Dersom du er usikker på om ein barneskule er noke for deg, då er det heilt perfekt å velge å jobbe på ein barneskule under arbeidsveka. På den måten får du sjekka om dette er noke som du kunne tenkt deg å jobbe med i framtida, eller om dette er ein jobb du ikkje likte i det heile tatt. Arbeidsveka er ein ypperlig muligheit til å få litt erfaring i yrker som du er usikker på. Dersom du ikkje får prøvd å jobbe på ein skule så kan du risikere at du går tre år på vidaregåande samt to år på høgskule før du innser at du ikkje vil jobbe som lærar. Og då er det desverre litt seint å hoppe over på ei heilt anna utdanning. Eg vil derfor anbefale at du velger arbeidsplassar der du er usikker på om du vil trivast. Det å velge arbeidsplassar der du veit at det er kjempekjekkt å jobbe er eigentleg heilt meiningslaust, det gir deg ikkje noke nye informasjon som du kan bruke når du skal velge yrke. Sjølv jobba eg med å dra kabel under arbeidsveka på ungdomsskulen. Det var skikkelig hat å drive med, men det var nok denne erfaringa som stoppa meg frå å gå elektrikarlinja på vidaregåande (som eg kanskje lett hadde gjort sidan fleire av vennane mine valgte den linja). Det er av og til greit å få bekrefta kva du ikkje liker å jobbe med også, så slepp du i alle fall å kaste vekk tid på ei slik utdanning. For å ta eit banalt eksempel; det er dumt å gå både vidaregåande og å starte på ei seksårig legeutdanning før du oppdager at du ikkje toler å sjå blod. Slike ting er det greit å finne ut på eit tidlig tidspunkt slik at du kan velge eit liknande yrke der du slepp å være i kontakt med blod. tusentakk for svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå