morgan_kane Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Heisann, Da har jeg funnet ut at det er på tide å hente ut bilder fra min Nokia 7250i. Dette er en av de første telefonene som ble utstyrt med kamera. Det er ikke bluetoth, eller medfølgende datakabel på den. Jeg har dermed kjøpt meg en DKU-5 data kabel som vistnok skal funke på denne type telefon. Det kostet meg 200kr på Ebay. Er ikke helt sikker på programvaren som må brukes, men har en gammel xp maskin jeg skal innstallere medfølgende CD på. Dersom dette ikke funker må jeg anskaffe meg et simkort å prøve å sende bildene som MMS til meg selv. Noen andre som har gjort noe lignende? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 Kan nå bekrefte at mine bilder ble hentet ut med suksess. Utrolig hvor langt kamerautviklingen har gått på mobilfronten. JEg brukte litt over 2 timer med å knote med programvare og drivere. Ser ut til at DKU-5 kabelen ikke liker alle USB porter. Noe som er forståelig for et produkt som ble laget på 2000tallet. Installerte først driver fra medfølgende CD plate. Og deretter PC suite fra Nokia som nå er er under Microsoft. Men måtte i tillegg få Windows til å innstallere egne drivere for å få alt til å funke. Deretter var det bare å hente ut alt man ville av bilder For de som lurer på hvilken datamskin jeg brukte så er det en fra ca 2005, med windows xp. Jeg prøvde å innstallere drivere for DKU-5 kabelen på win 7 men det funket overhode ikke. 1 Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Bra at det ordnet seg, og fint at du la ut hvordan du gikk fram og løste problemet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå