Gå til innhold

abit ic7 eller lignende hk

M`kululu

Anbefalte innlegg

jeg skal ha et nytt p4 hovedkort.

kriteriene mine er:

i875p chipset

dual-ddr

er også fint med onboard lan, men ikke nødvendig.

prisklasse rundt 1200.

har kikka endel på abit ic7, men jeg er ikke sikker, da jeg har hørt at chipset viften er dårlig og kortet kan ha problemer med windows xp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke oplevd at det kortet kan ha problemer med windows XP! har 2 kompisser som har IC7 med XP, merker ikke noe prob. Dårlig vifte på chipsett...hmm, ja den er ikke akkurat den beste. Hos den ene kompissen min bråker den noe forferdelig i oppstarten, så slutter den etter 4 sek inn i windows. Mens han andre har ikke problemer i det hele tatt. Det du kan gjøre hvis du føler din NB kjøler er for dårlig er å sende mail til Abit å oppgi PROD nummeret på hk'et, da får du tilsendt en slik NB kjøler som står på MAX3 kortet :D

Jeg ville gått for IC7! Meget bra kort! :yes:

Lenke til kommentar
jeg kjøpte et demobrukt IC7 fra Komplett. Da kom det med den "nye" NB-kjøleren. Etter at jeg fikk ny BIOS og drivere til kortet har jeg ikke hatt noe videre problemer med det. Og det overklokker som en gud(inne)!

hva slags problemer hadde du før flashing av bios?

Lenke til kommentar
jeg kjøpte et demobrukt IC7 fra Komplett. Da kom det med den "nye" NB-kjøleren. Etter at jeg fikk ny BIOS og drivere til kortet har jeg ikke hatt noe videre problemer med det. Og det overklokker som en gud(inne)!

hva slags problemer hadde du før flashing av bios?

Oj, skal vi se...

1) HK "mistet" autodetekteringen av SATA HD ved rebooting, så hver gang XP rebootet under setup, ble installasjonen avbrutt fordi maskinen plutselig ikke kunne finne disken. Dette problemet forsvant heldigvis helt med ny BIOS.

2) USB2-portene ble rapportert som USB1.1 (delvis problem ennå, selv med ALLE oppdateringer fra Mickeysoft og ABit). Noen porter er nå 1.1, og noen er 2. Aner ikke hvorfor, men jeg har forlengst kjøpt meg et PCI-kort med USB2.

3) Kjøre SATA HD og IDE HD samtiding, og holde på bootpri etter reboot var vanskelig (kan være relatert til nr 1). Dette problemet forsvant også med ny BIOS.

4) Av en eller annen grunn er nå min AOpen 52x CDRW-spiller blitt 40x, men det gir jeg en god F i, for det er ingen reell forskjell i hastighet når det kommer til stykket. Nero, Alcohol 120%, CDRWin og CloneCD rapporterer alle 40x. :shrug:

Med BIOS v1.18 har problemene nå blitt så små at de er til å leve med. Men borte er de ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...