Gå til innhold

Nyhetsbyråene i Tyskland er virkelig ekstreme - Ordbruk om innvandringsmotstandere

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Les denne artikkelen fra der spiegel: http://www.spiegel.de/international/germany/deep-concern-over-return-of-anti-muslim-pegida-protests-a-1057645.html

Her blir ord som "xenophobia", "islamohpboia", "racism", "nazism" og så videre og videre brukt for fote, uten å ha begrunnelse i realitetene. Dersom du ikke er for denne innvandringen som skjer, blir du sammenlignet med hele verdens ulumskheter og kriminalitet. Som om det å ikke ville bli minoriteter i landet dine fedre skapte og døde for, er det samme som å ønske folkemord eller noe slikt.

Alt som skjer på grunn av denne ekstreme migrasjonen, er jo at verden blir mindre mangfoldig og du bryter med normal moral. Det er jo en kriminalitet mot menneskeligheten. En kriminell handling mot hele folk. Det er en umenneskeliggjøring, dere betyr ingen ting og er selv mindre verdifulle enn dyr.

Hva tenker dere om retorikken og om tysk presse? Kanskje den tyske staten i sin helhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Så er problemet at de refererer til alle motstandere av migrasjonen, ikke bare de som kommer med aggresive kommentarer. Uansett ser jeg ikke problemet med at noen få sier slikt.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest artikkelen du viser til og kjenner ikke til saken. Men på generelt kan jeg påpeke at Der Spiegel står relativt langt til venstre. Hvis du vil lese en mer høyreorientert avis, kan du for eksempel prøve Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

"We're going to have to defend ourselves against the "Kanaken," says a steward wearing a white band on his upper arm, using a German racial slur that refers to Southern Europeans and people from the Middle East."

For noe piss du kommer med, OP!

Jeg vil og legge til at han der mest sannsynlig er på jobb, siden han er "steward". Med andre ord er dette mest sannsynlig ikke en organisasjon som tar i bruk bånd på overarmen, men en eller annen arbeidsplass. Det der er et forsøk på manipulasjon.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Alt det her minner meg for øvrig om når Danmark innkalte til møte i Europarådet i frykt om sovietisk sensur i Sverige, der SD ikke fikk si meningene sine i offentligheten og var redde for vold fra meningsmotstandere. De ville og kreve at valgobservatører var tilstede i frykt for at staten ville stenge ute nye parti gjennom fusk. Haha! :D

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

"We're going to have to defend ourselves against the "Kanaken," says a steward wearing a white band on his upper arm, using a German racial slur that refers to Southern Europeans and people from the Middle East."

For noe piss du kommer med, OP!

Jeg vil og legge til at han der mest sannsynlig er på jobb, siden han er "steward". Med andre ord er dette mest sannsynlig ikke en organisasjon som tar i bruk bånd på overarmen, men en eller annen arbeidsplass. Det der er et forsøk på manipulasjon.

Her er paragrafen som følger, og forkarer setningen jeg siterte: 

Last Wednesday night, in the Einsiedel district of Chemnitz, a city in the eastern state of Saxony, a barricade set up by local citizens was still standing, as it had been for the past 48 hours. Once again, hundreds of people had gathered on Anton Hermann Strasse, which leads straight past pretty burgher houses up to a camp that used to belong to the Pioneers, the East German equivalent of the Boy and Girl Scouts. Those manning the barricade weren't letting anyone through who wasn't obviously recognizable as a local resident. The improvised checkpoint in front of a hotel was occupied around the clock.

Hvem er det som prøver å manipulere her?

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om retorikken og om tysk presse? Kanskje den tyske staten i sin helhet?

Tysk presse er som resten av vestlig presse. Ren propaganda.

Jeg måtte bare kommentere her for å påpeke den slående likheten mellom profilbildet ditt og Dmitry Medvedev!

Sjekket bilder av "Nicholas II of Russia" på https://www.startpage.com og ja, likheten er utrolig.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...