Emigrert Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Jeg må velge fastlege, og implisitt antar jeg, legesenter. Hva bør jeg tenkte på, av ting jeg lett kan sjekke? Hvor kan jeg finne relevant informasjon om "kandidater"? (Utover Google og hjemmesider) Jeg trenger å produsere attester for NAV rask og billig. Nav vil kommunisere med fastlege, så jeg antar at andre leger bør være "tilknyttet" fastlegen. Jeg trenger å få avtaler på kort varsel på tidspunkt som passer meg. Er det andre profesjoner de bør ha på samme senter? (Jeg antar NAV evaluering kan involvere Psykiatri, Nevrologi, Psykologi, Muskel/Skjelett og Smerte/Fibromialgi) Er det forskjell på evne til å kommunisere digitalt? Andre ting jeg ikke har tenkt på som kan ha betydning, og som jeg kan sjekke? Endret 16. oktober 2015 av Emigrert Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Har du ikke fastlege i dag, jeg fikk det uten å gjøre noe? Lenke til kommentar
Emigrert Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 Har du ikke fastlege i dag, jeg fikk det uten å gjøre noe? Har nettopp flyttet tilbake til fedrelandet (Og selv om jeg hadde fått tildelt en, vil jeg helst starte med en optimal løsning). (Folk som flytter internt i Norge, vil jo være litt i samme situasjon) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Her kan du finne vurderinger folk har lagt inn om fastlegene sine: https://www.legelisten.no/ 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Førsteprioritet bør være å finne en fastlege som du får grei kjemi med. Desto mindre "håndfast" ditt problem er, desto viktigere vil dette være. Havner du hos en fastlege du ikke klarer å kommunisere godt med om ditt problem / ikke blir enig om en fornuftig vei videre, så vil hele prosessen videre bli tyngre. Lurt å se an størrelsen på pasientlistene, det kommer opp når du velger fastlege, en "ny" fastlege med få pasienter kan være mer tilgjengelig enn en populær og veletablert fastlege som man nesten må vente i kø for å få sneket seg inn på listen hos. NAV vil kommunisere med fastlegen din, ikke med andre leger på samme legesenter. Når du kommer så langt at fastlegen din har henvist til andre spesialister, og de har noe å gå på, så vil NAV også kommunisere med de. Ikke se for stort på hvilke muligheter legekontoret har i de kategoriene du har nevnt. Ethvert vanlig legekontor vil komme til kort, sammenlignet med det utvalget man finner av spesialkompetanse på nærmeste sykehus/DPS. Ved behov kan NAV også bistå med å få deg sendt til de spesialistene som er "gode" nok til å gi tungtveiende uttalelser til NAV. Å produsere attester raskt og billig kan du egentlig bare glemme, først som sist. Er du heldig går det ganske radig å komme igang og få nok dokumentasjon til å komme på AAP, og deretter tar resten av prosessen minst et års tid. Fort gjort at det blir mer, og - når det ikke er helt åpenlyst hva som er feil og hvor lite som kan gjøres. I forhold til kostnad, så er kostnadene "faste" uansett hvor du går hen, og du kommer fort oppi frikortgrensen. Anonymous poster hash: 03703...3a9 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå