Gå til innhold

Høy ping etter formatering

Anbefalte innlegg

Hei

Datamaskinen min klikket. Endte opp med å formatere begge harddiskene og installere windows 10 på nytt.

Men etter formatering har jeg fått høy ping i War Thunder (eneste spillet jeg har som jeg spiller over nettet), spiller gjennom steam. Har ligget på 50-60 i ping. Men nå har jeg 170-190 i ping hele tiden. 

Noen som har noen tips som kan hjelpe?

Alle drivere er oppdatert

Ingen nedlasting 

Stabil og rask internett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig steam driver å henter inn oppdateringer til spill du har aktivert. Det er som regel synderen hos meg, ping på online spill ender opp på 300 til 400, mens steam driver å laster ned de mange og svære oppdateringene til witcher 3 i bakgrunnen.

Så neste gang sjekk om steam driver å laster ned noe rammel.

Lenke til kommentar

Om du "nettopp" la inn Windows 10 på nytt kan det trolig være en del oppdateringer som nå legger seg inn og lastes ned, derav høy ping.

Gi maskinen litt mer tid og restart den et par ganger.

Er et par dagen siden jeg formaterte og la inn windows. Så er nok ikke det. 

Sjekket for å være helt sikker. Ingen oppdateringer blir lastet ned... :/

Mulig steam driver å henter inn oppdateringer til spill du har aktivert. Det er som regel synderen hos meg, ping på online spill ender opp på 300 til 400, mens steam driver å laster ned de mange og svære oppdateringene til witcher 3 i bakgrunnen.

Så neste gang sjekk om steam driver å laster ned noe rammel.

Steam laster ikke ned noe heller :/

Endret av toy_man
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hva pinger du til f.eks vg.no? Windows+R -> Skriv "cmd", trykk enter, skriv "ping vg.no -t" og se hva du pinger dit.

Vet ikke med spillet du spiller, men gjelder det kun en server? Kan de ha flyttet serveren, derav gitt deg høy ping?

Lenke til kommentar

Er du koblet opp imot EU serveren på warthunder da ? 

Hvis du googler litt 'high ping warthunder' får du masse treff. Endel av dem treffene er ganske nylig. Du får ta en titt der og se om du finner noe som kan hjelpe deg. 

Ellers er det jo det vanlige oppdater til siste versjon windows og siste versjon av driverene til nettverkskortet ditt.

Endret av 1969
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...