Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scorpio 2.9


AsconaiGT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skjønner ikke en dritt av hva du skriver .. bruk norsk ..  ikke polsk eller hva ****** du brukte der

Siden du tydeligvis ikker har så velutviklet evne til å forstå dialekter skal jeg oversette for deg:

 

"Hei! Skal kanskje kjøpe meg en Ford Scorpio 2.9, vet det er tikking fra ventilene og greier(?)!! Men den tikkingen kommer til å forsvinne etterhvert ja? Har hørt snakk om det skjønner dere. Hvordan er det å skifte kamaksel?

 

Så til det vesentlige.. Tikking i fra ventilene går så absolutt ikke bort av seg selv. Den lyden kommer av at ventilfjærene begynner å bli slakke og ikke klarer å holde jevnt trykk på ventilen. Derfor vil metallplata som sitter i enden av fjæra "slå" imot ventilen når den skal dyttes ned. Dette skapper tikkelyden. (jeg er ikke flink til å forklare, dessverre).

 

Skifte av kamaksel på en V6 er ikke så veldig vanskelig. Dersom det er en 2.9i cosworthmotor ville jeg spurt om råd på et verksted. Dersom det er en helt vanlig 2.9i så klarer du det selv dersom du har riktig verktøy, ei reprasjonshåndbok og litt teknisk innsikt ;) Det er én kamaksel over hver sylinderrekke. Har ei heinzbok her som forklarer hva man skal gjøre, men har ikke 2.9i selv så jeg har ikke satt meg inn i det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...