AsconaiGT Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hellau! Ska kansje sjøp mæ ford scorpio 2.9,veit at d e ventil kakking på dn å greier!!Men dn kakkinga sjæm t å fårrsvinn ætter vært ja??har hørt snakk om d shø!!Å koss blir d å skifte kam på dn?? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Bytte kam på vanlig Doch 4 syldra maskiner er en enkel sak, på den maskinen du tenker på er det 2 kam'er. Bør ikke væra så veldig ivanskelig, men hvordan man skal sette tenningspunkter og registerreim på de maskinene der vet jeg ikke... Hør med Ford verksted eller noe... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hellau! Ska kansje sjøp mæ ford scorpio 2.9,veit at d e ventil kakking på dn å greier!!Men dn kakkinga sjæm t å fårrsvinn ætter vært ja??har hørt snakk om d shø!!Å koss blir d å skifte kam på dn?? jeg skjønner ikke en dritt av hva du skriver .. bruk norsk .. ikke polsk eller hva ****** du brukte der Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 jeg skjønner ikke en dritt av hva du skriver .. bruk norsk .. ikke polsk eller hva ****** du brukte der Siden du tydeligvis ikker har så velutviklet evne til å forstå dialekter skal jeg oversette for deg: "Hei! Skal kanskje kjøpe meg en Ford Scorpio 2.9, vet det er tikking fra ventilene og greier(?)!! Men den tikkingen kommer til å forsvinne etterhvert ja? Har hørt snakk om det skjønner dere. Hvordan er det å skifte kamaksel? Så til det vesentlige.. Tikking i fra ventilene går så absolutt ikke bort av seg selv. Den lyden kommer av at ventilfjærene begynner å bli slakke og ikke klarer å holde jevnt trykk på ventilen. Derfor vil metallplata som sitter i enden av fjæra "slå" imot ventilen når den skal dyttes ned. Dette skapper tikkelyden. (jeg er ikke flink til å forklare, dessverre). Skifte av kamaksel på en V6 er ikke så veldig vanskelig. Dersom det er en 2.9i cosworthmotor ville jeg spurt om råd på et verksted. Dersom det er en helt vanlig 2.9i så klarer du det selv dersom du har riktig verktøy, ei reprasjonshåndbok og litt teknisk innsikt Det er én kamaksel over hver sylinderrekke. Har ei heinzbok her som forklarer hva man skal gjøre, men har ikke 2.9i selv så jeg har ikke satt meg inn i det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå