Gå til innhold

Kjøp av dress


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har i en lengre periode tenkt på å investere i en ordentlig dress, av typen som kan brukes i "finere selskap".

 

Har dress fra før, men er forskjellige deler kjøpt opp gjennom tidene i forskjellig kvalitet, synes rett og slett ikke den er fin.


Det jeg trenger er dressbukse, vest, sko og jakke.

Er dette noe man kan handle på nett, eller er det idioti? Bor i nordnorge så usikker på hva som egentlig finnes av butikker som selger slikt i nærheten.

Skreddersydd er vel gjerne svindyrt.

 

Takk for alt av tips, er på dypt vann. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en ordentlig dress, anbefaler jeg å gå et sted hvor de kan hjelpe deg.

 

En dress til "alt mulig" (fest, business, begravelse) bør være mørk. Sort, mørk (MØRK) blå eller mørk (mørk) grå.

 

FIT er viktigere enn merke. En ordentlig butikk kan hjelpe deg med tilpasning (legge opp ben osv osv), noe som kanskje ikke er like enkelt andre steder.

 

Les igjennom denne; http://www.artofmanliness.com/2013/09/25/good-fitted-suit-visual/

 

...og stikk innom en ordentlig butikk. Hør litt rundt i nabolaget hva som kan være et bra sted å dra. I verste fall må du reise en liten time. Det ER verdt det.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har i en lengre periode tenkt på å investere i en ordentlig dress, av typen som kan brukes i "finere selskap".

 

Har dress fra før, men er forskjellige deler kjøpt opp gjennom tidene i forskjellig kvalitet, synes rett og slett ikke den er fin.

 

 

Det jeg trenger er dressbukse, vest, sko og jakke.

 

Er dette noe man kan handle på nett, eller er det idioti? Bor i nordnorge så usikker på hva som egentlig finnes av butikker som selger slikt i nærheten.

Skreddersydd er vel gjerne svindyrt.

 

Takk for alt av tips, er på dypt vann. :)

 

Hvor i nord bor du? Hva er budsjettet ditt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...