AfterGlow Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Farlig USB-dongle «brenner» opp PC-ens innmat og gjør den ubrukelig.Her ødelegges PC-en på få sekunder av en USB-pinne Lenke til kommentar
xRun Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 "Den nye versjonen fungerer trolig på samme måte." Den russiske teksten forteller at så er tilfellet. En kondensator lades opp, og når den oppnår en grenseverdi skjer en rask utladning inn igjennom porten, før prosessen gjentas helt til noe ryker. 1 Lenke til kommentar
Leorand Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Ser ett klart bruksområde: Å ha liggende når man passerer grensen til USA... i tilfelle de insisterer på å stikke mine pinner inn i sine maskiner... 8 Lenke til kommentar
aaaight Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Ser ett klart bruksområde: Å ha liggende når man passerer grensen til USA... i tilfelle de insisterer på å stikke mine pinner inn i sine maskiner... Haha, det hadde nok bare endt opp i et litt lengre opphold i grensekontrollen) Lenke til kommentar
Norlig Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Harddisken vil kanskje dø, men er jo bare å flytte platene over i ein anna harddisk, om ein virkelig vil ha ut informasjonen. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Harddisken vil kanskje dø, men er jo bare å flytte platene over i ein anna harddisk, om ein virkelig vil ha ut informasjonen. Som det står i artikkelen: "...det [er] tvilsomt at harddisken tok skade" Tror vel dette verktøyet egner seg mer til sabotasje enn til unnvikelse. 1 Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Må dere absolutt bruke den såkalte "clickbait sirkelen"? 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Ja, det fører jo til klikk. Forøvrig er vel dette en gammel sak? Mener å ha lest om denne greia for noen måneder siden. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Dette er jo en genial greie hvis en har som mål å sette et system ut av spill. edit:man ødelegger vel kun maskinen hvis sticken brukes rett inn i en av portene. Bruker man en HUB eller kobler minnepinnen til skjermen (mange skjermer har USB HUB) er det vel HUB'en eller skjermen som tar kvelden. Endret 16. oktober 2015 av ilpostino 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Hadde vært morsomt å gå inn i et kontorbygg og legge disse på tilfeldige kontorpulter. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 5V til USB har normalt egne sikringer, men det kan være denne er i stand til å skade elektronikken før sikringene rekker å ryke? Hvis spenningen kun går på data-signalene så ryker Southbridge-kretsen på hovedkortet, denne styrer all IO-kommunikasjon: https://en.wikipedia.org/wiki/Southbridge_(computing) Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 jeg ser for meg en fjortizz som ikke liker skolen sin og får tak i en slik... Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 God grunn til å fjerne alle USB porter på arbeids/skolePCer. Ingen brennende behov for de uansett, og en EKTREMT stor sikkerhetsrisiko, selv uten høyspent-minnepenner. Lenke til kommentar
simolo Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Men er det slik at minnebrikken er en helt vanlig flash lagring på innsiden, eller inneholder den kondensater osv. som er laget for dette formålet? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Men er det slik at minnebrikken er en helt vanlig flash lagring på innsiden, eller inneholder den kondensater osv. som er laget for dette formålet? Den må ha de nødvendige komponentene for å kontrollere og ta opp ladning og sørge for utladning. En normal USB-minnepinn trenger ikke slike kondensatorer. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Men er det slik at minnebrikken er en helt vanlig flash lagring på innsiden, eller inneholder den kondensater osv. som er laget for dette formålet? Det vil du aldri finne uttav, for når du har stappet den inn er det for sent (Haha, stappet den inn!! litt av ett ordspill) Lenke til kommentar
technobreath Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Hadde vært morsomt å gå inn i et kontorbygg og legge disse på tilfeldige kontorpulter. Hehe. Hadde du lagt på pulten min og jeg var så dum å putte i maskinen min ei stikke jeg ikke kjenner til, da er jeg redd du måtte passe på å få med deg harddiskene der kameraovervåkingen vår blir lagra med det samme :-). Men morsom prank ev på kollegaer hvor pc skal byttes ut uansett eller noe i den duren! Lenke til kommentar
Mooze2 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Dersom jeg banker en stor skrutrekker inn gjennom usb-porten vil pc'en også bli ødelagt. 1 Lenke til kommentar
Fettlars64 Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Total meningsløs pinne hvis den ikke ødelegger hardisk. Hva man egentlig skal med en sånn, det forstår ikke jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå