Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppgradert PC, starter av og på hele tiden

Anbefalte innlegg

Hei. Oppgradert pcen min i dag. I tilfelle maskinvaren er synderen kjøpte jeg som følger.

XFX Radeon R9 390X 8GB GDDR5

EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W PSU

HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB

Cooler Master Hyper 612S V2 CPU Kjøler

Samsung 850 EVO 250GB SSD

Jeg byttet da ut skjermkortet mitt, la til 1 til SSD i tillegg til min 128gb fra før av, ny strømforsyning, ny ram, og ny kjøler.

Fra før av har jeg en Intel i5 3570 og Asus P8Z77-V LK hovedkort. Rammen jeg hadde før var 2x4gb 1866mhz, og skjermkortet et gtx660ti. (Dette er solgt)

Jeg fikset opp pcen og koblet i strømmen for første oppstart. Pcen startet da opp og gikk i ca 3 sekunder, før den deretter skrudde seg av, og gjentok denne prosessen helt til jeg tok ut strømmen.

Absolutt alle viftene i pcen går, cpu, psu, gpu, pluss de andre vanlige viftene.

Jeg tok pcen ut i stua for å koble til der, og da startet pcen i 3 sekunder, skrudde seg av, og skrudde seg deretter på igjen og gikk i 30sekunder før jeg manuelt skrudde av. Når jeg koblet til skjermen var det ingen signal.

En ting jeg la merke til som jeg ikke hadde sett før på pcen var at det på hovedkortet ved siden av rammen lyste en rød LED merket "Dram Led".

Jeg regner med ikke PSU'en er gåen ettersom denne er ny, og gikk kontinuerlig i 30sekunder, alle viftene går, og jeg har sjekket at alle kontaktene står godt i, og at alt er koblet riktig. Tok bilde før og etter monteringen slik at det var koblet i likt slik det var før jeg demonterte pcen.

Hva er feil? Jeg har virkelig ingen anelse.

Takker hjertelig mye for svar og råd:)

Endret av Tittus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.

Nå prøvde jeg starte pcen på nytt, skrudde seg på i 3 sekunder, skrudde seg av, og deretter på igjen. Fikk da skjermbilde. Linket nedenfor.

Jeg trykket F1, gikk inn i bios men visste ikke hva jeg skulle gjøre. Trykket exit og windows startet, og jeg fikk logget inn. Skrudde deretter av pcen.

I Ccleaner stod det at jeg hadde 16.0gb ram.

Hva er det jeg må gjøre?

edit: ser det står på bildet Total Memory: 16384mb (DDR-1600)

Betyr det at hovedkortet ikke klarer å kjøre rammen på 2400mhz?

Endret av Tittus
Lenke til kommentar

Det viser meg at ram klokket for høyt. Du har 2400, men bilde viser 1600. Prøvd ram ok knappen?

Any Memory is A-OK!
MemOK! quickly ensures memory boot compatibility. This remarkable memory rescue tool requires a mere push of a button to patch memory issues. MemOK! determines failsafe settings and dramatically improves your system boot success. Get your system up and running in no time!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...