el_cash Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 For noen uker siden så "oppgraderte" ICE nettet sitt til 4G og skrudde av de gamle senderne. Etter dette har jeg slitt veldig med å få stabilt nett (eller dekning i det hele tatt) der det tidligere var grei dekning. Har snakket med kundeservice utallige ganger, testet mange steder over hele flere fylker over hele østlandet (hvor dekningskartet og kundeservice sier det skal være dekning), men har enda ikke fått det til å virke. Fikk router nr 2 i dag, i tilfelle det var noe med routeren, men opplever det samme der. Og uansett hvor jeg tester - for så å ringe kundeservice - så får jeg etter endel feilsøking beskjed om at "oi, den senderen er det visst problemer med akkurat nå, beklager det!". Synes det er litt rart, da jeg har testet flere titalls ganger på forskjellige steder, uten å få dekning (selv ikke i Oslo).Beste jeg har opplevd var en kort stund der jeg faktisk fikk litt dekning og klarte å laste tekst fra vg.no på rundt 5 minutter, bildene kom frem en stund senere... Er jeg universets mest uheldige kar som alltid treffer en sender som har problemer akkurat der og da, eller har andre opplevd noe av det samme? Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Er jeg universets mest uheldige kar som alltid treffer en sender som har problemer akkurat der og da, eller har andre opplevd noe av det samme? Fungerer p.t. ganske dårlig. Utbyggingen har jo vært litt forsinket, noe som kan tyde på at de har støtt på problemer. Det har fungert OK nok for meg i noen dager etter de skrudde på senderene i Oslo sentrum. 5-10 Mbit ned, 2-3 opp, sånn helt "greit" backupsamband hvis alt annet svikter. Men i senere tester har ytelsen vært a la GPRS. 30-840 Kbps ned og 0-30 Kbps opp (0 =timeout), dvs. komplett ubrukelig. Har kun testet med ruteren innendørs i vinduskarmen inne i en bakgård i Oslo sentrum, der dekningen på 450 MHz ikke er helt optimal, men har 2 "bars" (ikke sett på web-gui om det vises signalstyrke der) men samme signalstyrke har altså gitt "OK" nok resultater. Telenors 4G over 2600 MHZ leverer 150 Mbps ned /40 Mbps opp her på en god dag. Så ICE 4G står ikke akkurat i stil til forventingene folk har til "4G" i byen nå, etter snart 6 år med LTE-utbygging fra Telia og den aksellererte utbyggingen til Telenor de siste årene. Skulle tro at litt av poenget med at ICE skaffer seg MVNO-tilgang til Telia Soneras nett må jo være at ruterene kan "roame" på 800 MHz og 2600 MHz LTE-nett fra Telia der det er tilgjengelig. Boksene er jo kapable til det. Men ser ikke ut som de er helt der enda. Paradoksalt nok får man vel bedre ytelse på 4G gjennom et ICE-mobiltelefonabonnement her i byen enn med en ICE-ruter på ICE sitt eget nett. Men nå har jeg vel aldri har troen på 450 MHz fra ICE som et urbant produkt. Blir derfor interessant å teste ruteren et sted "der ingen kunne tru at nokon kunne ha dekning", så får vi se om det duger bedre der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå