Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - seriksen - 100mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Å, ja - derfor det låser seg slik flere ganger i dag da.......Bogstad i spoiler var flott.

Takk for kommentar. Bildet av Bogstad var kanskje bedre enn tastaturet (selv om jeg likte det også), men har så mange lignende allerede at det havnet i spoiler.

Mye flott her. Utfordrende med "400"mm. Liker spesielt Sørkedalsbussen og Østernvannet. Skarpt og pent bilde av spurven.

Liker og det på flere måter rene bildet av tastaturet  :)

Takk for kommentar. Det blir bare 200mm-ekvivalent, men ofte utfordrende nok å komme langt nok unna motivet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

24. oktober

Fallende løv (ikke helt lett å se på bildet).

Jeg har alltid trodd at fugler i flukt var utfordrende motiv, men fallende løv slår det meste. Ikke sikker på at tele er ideelt heller, men fant i hvert fall ut en ting til neste gang. Det er at et sted med mørk bakgrunn gjør det mye enklere å se løvene som faller.

post-77461-0-79977100-1445804454_thumb.jpg

1/160 sekund, f/5.0, ISO 800

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

31. oktober

Det har blitt lite tid til foto de siste dagene, men hadde lyst til å få til ett bilde til. Håpet på strålende høstvær som det har vært mye av i september i Oslo-området. Det ble det ikke så da ble siste bilde Rådhuset i tåka.

post-77461-0-24469500-1446333148_thumb.jpg

1/160 sekund, f/4.5, ISO 200

JAY47

post-77461-0-88256000-1446333166_thumb.jpg

1/100 sekund, f/5.6, ISO 200

Lenke til kommentar

Det var utrolig mange dråper du klaret å fange på en liten blomst i Spikersuppa 20. oktober, skarpt og fin blåfarge. Caps lock (22. oktober) var enkelt og fint. Av bekkebildene likte jeg best det fra den 27. oktober, er ikke alltid så glad i denne effekten, men det gjorde seg godt her, det ga et rolig preg.

Rådhuset i tåka 31. okt. ble en fin avslutning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...