Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda civic 2001, rattet "slår tilbake" i sving mens strømmen opphører

*F*

Anbefalte innlegg

Ikke hatt dette problemet før, men opplevde det i 3 stk svinger på vei hjem, alle i relativt lav fart.

Når jeg svinger starter ABS lyset å lyse og rattet slår tilbake i motsatt rekkefølge, dette i rykninger, samtidig går tilsynelatende strømmen litt akkurat i rykkene. Bilen dauer ikke, eller ihvertfall ikke som jeg la merke til.

Når jeg parkerte og slo av bilen funket ikke sentrallåsen, prøvde starte bilen, den var helt dau, ventet ca 5 sec, prøvde starte bilen og den startet som normalt, sentrallås virket også. volten ser normal ut på batteri og jeg ser ikke at batteri er noe løst.

Filmet feilen:

Noen ide om hva dette kan være`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du elektronisk servostyring, så skal det lyse opp en grønn lampe med bokstavene "EPS" på instrumentpanelet når du vrir om tenningen. I tillegg er der ingen beholder for servoolje i motorrommet, da dette systemet istedet styrer en elektromotor som sitter på tannstanga.

Føltes det som om servostyringen forsvant, eller føltes det som om den motarbeidet deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

stort sett har den fungert fint, men av og til har det virket som strømmen har forsvunnet bittelitt når turtallet er lavt (nesten så den dauer liksom)

i dag på morgenen fikk jeg heller ikke kommet meg inn i bilen da sentrallåsen ikke virket, etter ca 1 min virket den dog uten problem.

fikk heller ikke låst med den da jeg parkerte hjemme i dag.

tror dere det kan være batteriet, eller noe mer avansert?

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...