*F* Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Ikke hatt dette problemet før, men opplevde det i 3 stk svinger på vei hjem, alle i relativt lav fart. Når jeg svinger starter ABS lyset å lyse og rattet slår tilbake i motsatt rekkefølge, dette i rykninger, samtidig går tilsynelatende strømmen litt akkurat i rykkene. Bilen dauer ikke, eller ihvertfall ikke som jeg la merke til. Når jeg parkerte og slo av bilen funket ikke sentrallåsen, prøvde starte bilen, den var helt dau, ventet ca 5 sec, prøvde starte bilen og den startet som normalt, sentrallås virket også. volten ser normal ut på batteri og jeg ser ikke at batteri er noe løst. Filmet feilen: Noen ide om hva dette kan være`? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Rask ting du kan prøve er å ta av batteriskoene, gjøre batteripolene og koblingene skikkelig rene og skru dem godt fast igjen. SØrg for å få skikkelig kontakt. Du skal ikke klare å rotere koblingene på polene. 1 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Det kan også være at batteriet holder på å ta kvelden. Jeg har hatt et par batteri som har kuttet ut i perioder kort tid før de har sloknet helt. Har du elektronisk servostyring? 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 Har servostyring, om den er elektrisk vet jeg ikke. Bilen har dog fungert fint siden. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Har du elektronisk servostyring, så skal det lyse opp en grønn lampe med bokstavene "EPS" på instrumentpanelet når du vrir om tenningen. I tillegg er der ingen beholder for servoolje i motorrommet, da dette systemet istedet styrer en elektromotor som sitter på tannstanga. Føltes det som om servostyringen forsvant, eller føltes det som om den motarbeidet deg? 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2015 føltes som den motarbeidet meg i og med at rattet rykket i motsatt retning. Kan sjekke etter lampa i morgen når jeg skal kjøre. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. november 2015 Forfatter Del Skrevet 3. november 2015 (endret) stort sett har den fungert fint, men av og til har det virket som strømmen har forsvunnet bittelitt når turtallet er lavt (nesten så den dauer liksom) i dag på morgenen fikk jeg heller ikke kommet meg inn i bilen da sentrallåsen ikke virket, etter ca 1 min virket den dog uten problem. fikk heller ikke låst med den da jeg parkerte hjemme i dag. tror dere det kan være batteriet, eller noe mer avansert? Endret 3. november 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Det kan også være saker som dårlig jordingskabel et sted mellom motor og batteri. Det er ofte at jordingskabelen mellom motor og karosseri ryker først.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. november 2015 Forfatter Del Skrevet 3. november 2015 er denne kabelen noe som er lett å se/finne? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Ja, det er de feiteste kablene i hele bilen. Kan også være sånn fletta flimsekabel (bred, tynn og uten isolasjon). Endret 3. november 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Det er i de fleste tilfeller en slik flat kabel uten isolasjon. Den sitter ofte festet i motorfestet og i karosseriet på motsatt ende av motorfestet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå