silkshade Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Sitter og skal bestille hovedkort, prosessor og minne. hovedkortet blir et Abit IC7-G, og minnet blir 2x512MB TwinMos PC3200 DDR. Jeg er nesten 100% sikker på disse to. Hovedkortet fordi det virker som et stabilt, godt kort som egner seg til overklokking, samtidig som det har Gigabit LAN. Minnet fordi det har vist seg å være en stabil og god overklokker, samtidig som jeg må la lommeboka bestemme litt på denne siden. Da står jeg igjen på prosessoren. har sjekket litt på www.overclockers.com, og gjennomsnittsoverklokkingen på 2.6C ligger ca 150MHz høyere enn 2.4C Planen er å overklokke så mye som mulig, men samtidig få et stabilt, raskt system, "more bang for your buck". Derfor er spørsmålet, med minnet og hovedkortet jeg har valgt, hvilken prosessor bør jeg kjøpe? hvem overklokker mest/best? siden 2.4C stort sett ligger over 2.6C i pris (der de har den) så har jo ikke prisen noe å si. Forøvrig har jeg sett at noen har fått mindre overklokkingsvillige 2.4C i det siste, og jeg har ikke lyst til å sitte med skjegget fullt av postkasser etter å ha svidd av masse penger på et nytt system. poenget med å kjøpe en av disse prosessorene er at jeg skal overklokke dem. Ville vært veldig takknemlig for tilbakemeldinger. Og helt til sist, jeg har allerede et par AMD-systemer, det er uaktuelt å kjøpe selv om jeg kanskje får "mer MHz for penga". AMD vs Intel diskusjoner tar vi et annet sted. mvh vladnag Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Gå for 2,6 giga'en hvis du skal klokke mye, og har råd til det. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Gå for 2,6 giga'en hvis du skal klokke mye, og har råd til det. Som han sa: siden 2.4C stort sett ligger over 2.6C i pris (der de har den) så har jo ikke prisen noe å si Men får du tak i en 2.4C med M0 stepping så er du "garantert" å klare 3.6Ghz med standard vcore.. det er mange som har denne cpu og stepping som klarer det! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Men får du tak i en 2.4C med M0 stepping så er du "garantert" å klare 3.6Ghz med standard vcore.. det er mange som har denne cpu og stepping som klarer det! Vil ikke akkurat si garrantert. Både arctic og the best one får den ikke opp i mer enn 3.3GHz med stock volt. Men det er mange som klarer 3.6GHz med stock volt ja, men de er av de heldige Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Vil ikke akkurat si garrantert. Både arctic og the best one får den ikke opp i mer enn 3.3GHz med stock volt. Men det er mange som klarer 3.6GHz med stock volt ja, men de er av de heldige Derfor jeg skrev det i gåseøyne.. og vet om artic og the best one... derfor jeg skrev at det er mange som klarer det.. Lenke til kommentar
F*** a duck Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Er veldig sulten på denne 2.4C M0 , får man tak i denne i norske nettbutikker? klokker man denne til 3.5, vil ikke det bli en forferdelig høy fsb. tenker på det siden j har Max3 + ati 9800np. Utdrag, test av max3. "Den høye FSB-hastigheten kommer dog med en liten bivirkning. Det viser seg at AGP-låsen ikke fungerer når FSB-hastigheten overstiger 300 MHz. Vi verifiserte dette med et ATI-kort (kjent for å være mindre tolerant overfor høye AGP-hastigheter), og observerte merkelig oppførsel i bildet ved FSB over 300 MHz." takker for alle svar. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Ja den selges i få av norges webshoper. Du må nesten spørre arctic eller the best one om det Du kan jo også ta kontakt med webshoper via mail eller tlf å spørre dem om de har den nye steppingen inne Endret 13. november 2003 av Gef Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Er veldig sulten på denne 2.4C M0 , får man tak i denne i norske nettbutikker?klokker man denne til 3.5, vil ikke det bli en forferdelig høy fsb. tenker på det siden j har Max3 + ati 9800np. Utdrag, test av max3. "Den høye FSB-hastigheten kommer dog med en liten bivirkning. Det viser seg at AGP-låsen ikke fungerer når FSB-hastigheten overstiger 300 MHz. Vi verifiserte dette med et ATI-kort (kjent for å være mindre tolerant overfor høye AGP-hastigheter), og observerte merkelig oppførsel i bildet ved FSB over 300 MHz."</i> takker for alle svar. Ved 3.5Ghz så har du en fsb på 291.66~292mhz som da går greit.. det er ingen plasser du kan bestille fra som kan garantere at du får en med M0 stepping, i norge.. Lenke til kommentar
F*** a duck Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 huffameg så rask j fikk svar. takker så mye. tenkte meg lit om i etterkant det med fsb`en. sliten og trøtt vøtt. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 huffameg så rask j fikk svar. takker så mye. tenkte meg lit om i etterkant det med fsb`en. sliten og trøtt vøtt. Shit happens... men får du tak i en 2.4 med M0 så er det absolutt å anbefale! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Du kan også vente til Intel har lansert den nye 2.6c og 2.8c med M0 stepping! det skjer ikke om så altfor lenge Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Du kan også vente til Intel har lansert den nye 2.6c og 2.8c med M0 stepping! det skjer ikke om så altfor lenge Det er også en god mulighet du har! spørs bare om du vil vente da.. Lenke til kommentar
F*** a duck Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Venter j. #men mener j har hørt et sted at denne 2.4C M0 egenklig er en feilprodusert 3.2C "rubbish"? Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Uansett hvilken prosessor jeg bestiller så tar jeg jo en sjanse regner med at det blir en 2.6C, siden jeg sitter med et r9800, og det er ikke så glad i høye FSB hastigheter. så lenge den greier 3.3-3.4 er jeg storfornøyd! Du kan også vente til Intel har lansert den nye 2.6c og 2.8c med M0 stepping! det skjer ikke om så altfor lenge noen som vet når det blir? blir uansett 15-16 dager til jeg bestiller *vente på lønning* takk for alle svar! Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Jeg greier aldri å bestemme meg! noen som har forslag til andre kombinasjoner av HK, CPU og RAM? det skal være intel-basert, god overklokkingsmargin og koste ca 4-4.500 kroner! alt annet har jeg fra før. takk for svar! Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Hei Hva med: Asus P4C800-E Deluxe til kr 1778,- Har dette selv. Det er et supert hovedkort som er meget stabilt, og kan klokkes mye. Det har i tillegg vifteløs North Brige, så det lager heller ikke lyd. Pluss at det har GigaBit LAN. Intel Pentium 4 2.6 GHz 800 FSB til kr 1591,- Denne har du jo valgt allerede. Dette blir 3369kr. Så bruker du resten på den beste RAM'en du har råd til. Du kan jo kjøpe en brikke på 512MB, og en til når neste lønning kommer. Eller 2 på 256MB, men dette blir sikkert litt kortsiktig. Jeg har 2x TwinMos m/Winbond 3200 512MB, og er fornøyd med dette. Har dog ikke klokket så mye enda... Jeg vil anbefale dette hvis lommeboken er med på leken Endret 14. november 2003 av ComputerBoy Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 delvis off-topic: Hvor langt kommer man med boxed kjøleren til p4 2.6c? Jeg vurderer også å kjøpe 2.6c. Valget står mellom denne og 3.0GHz ...sorry for off-topic Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 TwinMos er da ikke så uhorvelig dyrt, så det burde lommeboka være med på takk for forslaget, det blir garantert tatt med i vurderingen! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hvor langt kommer man med boxed kjøleren til p4 2.6c? Med boxed pleier folk klare mellom 2.9-3.2Ghz noen kommer opp i 3.3også men de er litt heldige.. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 bråker den noe særlig a? har ikke hatt intel siden en PIII 650@1008MHz jeg, så jeg er litt utdatert på den fronten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå