Borger___ Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Noen som har erfaring med å bruke en slik? http://bilde.dinside.no/test+apple+airport+express.jpg?o=138772&w=225&frame=0&ee= Skal koble til en dock, kommer opp et nytt nettverk på iphonen men jeg har jo ikke passord til dette, og når jeg trykker administrer nettverk, så blir jeg videresendt til en app som kun finnes i US app store.. Hvordan er gangen i dette, er det noe som må konfigureres via mac i forkant eller? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 AirPort-verktøy skal finnes på norsk også. Finnes for både Mac og iOS. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2015 AirPort-verktøy skal finnes på norsk også. Finnes for både Mac og iOS. Har du prøvd det til iphone? Har du fått til å sette opp? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Jeg har prøvd det til iPad, men det er lenge siden jeg har satt opp en Express av den avbildede typen. Endret 15. oktober 2015 av SeaLion Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Skjønner det bare ikke. Kobler den til, lyser "orange" , finner ett nettverk på iphonen men det er passordbeskyttet. Har lasta ned den appen også, men den står bare å søker og søker ("finner ingen airport basaestasjoner") ... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Nullstill airporten, laste ned Airport-verktøy fra appstore og konfigurer. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Nullstill airporten, laste ned Airport-verktøy fra appstore og konfigurer. Hvordan nullstiller jeg den (?) Finner ingen switch eller hull i den for å gjøre det.. ..og kan jeg konfigurere trådløst fra app på iphone, eller må AE kobles til mac el. med nettverkskabel først? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Funker denne? Ja, du skal kunne koble til wifi og konfigurere den. Du mister selvsagt kontakt med den hver gang du gjør en endring på nettverket (SSID / passord). Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Tror den skal funke, er det noen måte å "resette" den på? Knapp/hull eller noe, vet du? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Funker hva? Aner ikke hva jeg skulle si der. Kanskje lenke til Airport-appen i App Store? Anyway. Hvilken er det? Et kjapt søk på google gir flere treff, og da tenker jeg denne er en god start. https://support.apple.com/en-us/HT201945 Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Funker hva? Aner ikke hva jeg skulle si der. Kanskje lenke til Airport-appen i App Store? Anyway. Hvilken er det? Et kjapt søk på google gir flere treff, og da tenker jeg denne er en god start. https://support.apple.com/en-us/HT201945 Hehe, ikke godt å si, tenkte du kanskje mente AE enheten. Men iallefall, det er denne: http://prntscr.com/8t90co, prøvde å resette ved å holde inne knappen, men den lyser fortsatt orange, så tenker at første steg er vel å få den til å lyse grønt? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg ville gjort en factory reset; Factory Default reset (using reset button) If the device isn't accessible from AirPort Utility, the Factory Default reset can be accomplished by using the reset button. Disconnect the base station's power cord. Press and hold the reset button with a pen, pencil, or straightened paperclip. While continuing to hold the button, reconnect the power cord. Keep holding the reset button until you see the status light (LED) start to flash amber rapidly, which should occur after about six seconds. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg ville gjort en factory reset; Factory Default reset (using reset button) If the device isn't accessible from AirPort Utility, the Factory Default reset can be accomplished by using the reset button. Disconnect the base station's power cord. Press and hold the reset button with a pen, pencil, or straightened paperclip. While continuing to hold the button, reconnect the power cord. Keep holding the reset button until you see the status light (LED) start to flash amber rapidly, which should occur after about six seconds. Gjorde det, lyser fortsatt orange (usikker på om den i det hele tatt skal lyse grønt?) Har også hørt at: eldre versjon med 802.11b/g produsert frem til mars 2008 ikke støttes av nyere versjoner av IOS og OS X. ..(står @2008 på min) Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Her har dy bruksanvisningen; https://manuals.info.apple.com/MANUALS/0/MA431/en_US/AirPort_Express_Setup_Guide.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå