Alex T. Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Hei, jeg ønsker å bytte retning på sivilingeniørstudiet på NTNU og da droppe et fag slik at jeg totalt får 22.5 studiepoeng dette semesteret. Jeg må da ta et fag neste år slik at jeg vil få 37.5 studiepoeng 1.semester neste år pga retningen jeg tar. Vil jeg da få fullt stipene da? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) For å få stipend fra Lånekassen kan du maksimum ligge 60 poeng på etterskudd. Om du bare tar 22,5 studiepoeng dette halvåret, vil du ligge 7,5 studiepoeng på etterskudd. Du vil ligge under 60 poeng på etterskudd, ergo vil du få full støtte neste semester. Som følge av at du tar 7,5 studiepoeng neste halvår vil du ta igjen forsinkelsen din – på den måten vil du også få full omgjøring når neste semester er bestått. Endret 15. oktober 2015 av Star Fox Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2015 For å få stipend fra Lånekassen kan du maksimum ligge 60 poeng på etterskudd. Om du bare tar 22,5 studiepoeng dette halvåret, vil du ligge 7,5 studiepoeng på etterskudd. Du vil ligge under 60 poeng på etterskudd, ergo vil du få full støtte neste semester. Som følge av at du tar 7,5 studiepoeng neste halvår vil du ta igjen forsinkelsen din – på den måten vil du også få full omgjøring når neste semester er bestått. Åja, så jeg får tilbake det jeg ikke har fått når jeg tar igjen det tapte? Jeg får ikke tatt de 7,5 poengene før neste år (altså høsten 2016). Vil jeg få tilbake det tapte til jul neste år hvis består alle fagene og får 37,5 det semesteret i 2016 da? Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 For å få stipend fra Lånekassen kan du maksimum ligge 60 poeng på etterskudd. Om du bare tar 22,5 studiepoeng dette halvåret, vil du ligge 7,5 studiepoeng på etterskudd. Du vil ligge under 60 poeng på etterskudd, ergo vil du få full støtte neste semester. Som følge av at du tar 7,5 studiepoeng neste halvår vil du ta igjen forsinkelsen din – på den måten vil du også få full omgjøring når neste semester er bestått. Ja. Hei, unnskyld hvis jeg er masete, men ønsker å få klarhet i én ting. Er det slik at jeg får en mindre sum eller er det bare mindre av lånet som blir omgjort til stipend? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Omgjoring-av-lan-til-stipend/ Tar du de poengene du nevner, saa vil du komme ut som om du tar det paa vanlig maate. Du vil faa like stort laan, og like mye stipend. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 For å få stipend fra Lånekassen kan du maksimum ligge 60 poeng på etterskudd. Om du bare tar 22,5 studiepoeng dette halvåret, vil du ligge 7,5 studiepoeng på etterskudd. Du vil ligge under 60 poeng på etterskudd, ergo vil du få full støtte neste semester. Som følge av at du tar 7,5 studiepoeng neste halvår vil du ta igjen forsinkelsen din – på den måten vil du også få full omgjøring når neste semester er bestått. Ja. Hei, unnskyld hvis jeg er masete, men ønsker å få klarhet i én ting. Er det slik at jeg får en mindre sum eller er det bare mindre av lånet som blir omgjort til stipend? Du får mindre lån omgjort til stipend nå, og så får du mer lån omgjort til stipend til neste år. Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2015 https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Omgjoring-av-lan-til-stipend/ Tar du de poengene du nevner, saa vil du komme ut som om du tar det paa vanlig maate. Du vil faa like stort laan, og like mye stipend. For å få stipend fra Lånekassen kan du maksimum ligge 60 poeng på etterskudd. Om du bare tar 22,5 studiepoeng dette halvåret, vil du ligge 7,5 studiepoeng på etterskudd. Du vil ligge under 60 poeng på etterskudd, ergo vil du få full støtte neste semester. Som følge av at du tar 7,5 studiepoeng neste halvår vil du ta igjen forsinkelsen din – på den måten vil du også få full omgjøring når neste semester er bestått. Ja. Hei, unnskyld hvis jeg er masete, men ønsker å få klarhet i én ting. Er det slik at jeg får en mindre sum eller er det bare mindre av lånet som blir omgjort til stipend? Du får mindre lån omgjort til stipend nå, og så får du mer lån omgjort til stipend til neste år. Takk, er veldig opptatt av mengden penger jeg får nå. Men så lenge mengden ikke endres, så er jeg fornøyd Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg lurer på en ting til. Er det slik at man kan få fullt stipend hvis man stryker et fag, men består nok fag til å få 60 studiepoeng det året? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg lurer på en ting til. Er det slik at man kan få fullt stipend hvis man stryker et fag, men består nok fag til å få 60 studiepoeng det året? Ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå