Gå til innhold

Nvidia vil tvinge oss til å bruke GeForce Experience


Belfaborac

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle dele denne, i fall noen ikke leser utenlandske technyheter.

 

Fra Guru3D:

 

Starting with a pending December update to GeForce Experience, NVIDIA will be changing the way they will distribute their driver updates. Nvidia currently posts new drivers on a regular basis to their website while also simultaneously pushing them out via GeForce Experience. Come December starting pending that update, this format will changing. GeForce Experience will be the preferred “first access” distribution mechanism for NVIDIA’s frequent driver updates. That means Nvidia will shove GeForce Experience down your throat whether you like it or not. So in short - you’ll be able to install Game Ready drivers only via GeForce Experience — and even then only after you’ve registered a verified email address with Nvidia. The drivers you can grab on GeForce.com or via Windows Update will also be limited to quarterly releases for bug fixes, new features, security updates and so on. Aside from perhaps a hotfix here and there.

 

Med andre ord, for dem som kanskje ikke er så stødige in engelsk:

 

1. Hvis du vil ha nye drivere og oppdateringer umiddlebart etter at de slippes blir du nå tvunget til å bruke GeForce Experience.  Disse driverne vil ikke være tilgjengelige for ordinær nedlasting.

 

2.  Hvis du ikke vil bruke GeForce Experience, men insisterer på å laste ned drivere på gamlemåten, vil du kun få oppdateringer hvert kvartal.

 

En ganske bedriten avgjørelse fra Nvidia etter min mening, men siden de nå har bikket 80% markedsandel føler de kanskje at de kan gjøre som de vil.  For min egen del spiller det liten rolle siden jeg sjelden oppdaterer oftere enn hver tredje måned uansett, men for mange andre kan det vel stille seg noe annerledes.  Forhåpentligvis utløser nyheten tilstrekkelig harme på allverdens fora og i Nvidias innboks til at de ombestemmer seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mulig kvaliteten på Experience er så god nå at det kan sees som en naturlig del av det å ha et GF skjermkort. Det er ihvertfall mange kjekke funksjoner med GFE (som shadowplay). Og man kan velge selv hvor mange av funksjonene man vil benytte seg av. Personlig ville jeg ha hatt installert GFE uansett så jeg tenker at dette ikke er så stort problem.

Lenke til kommentar

Og man kan velge selv hvor mange av funksjonene man vil benytte seg av. Personlig ville jeg ha hatt installert GFE uansett så jeg tenker at dette ikke er så stort problem.

 

Det er en sannhet med store modifikasjoner.  Uansett om du bruker funksjonene eller ei, uansett om settingene er valgt eller ei, så kjører de relaterte tjenestene på maskinen okke som og bruker ressurser.

 

Personlig kommer jeg aldri til å bruke eller behøve en eneste funksjon som GFE tilbyr og hvorfor skal jeg da tvinges til å installere programmet?

Lenke til kommentar

Geforce Experience er jo nesten bare noe gimmick greier. Installere drivere via det er også rimelig dårlig - må ofte avinstallere etter et slikt forsøkt vba DDU og reinstallere manuelt.

Game optimise: Hallo? Dette er jo bare vas - kødder til alle settingsa mine som du uansett kan stille i spillet.

Shadow Play er muligens bra? Har ikke brukt det, men hører om flere som sier det OK. Burde kanskje vært en stand-alone.

LED visualizer? Haha ... ja der har du noe kvalitetsgreier. nvidia shield har jeg ikke, pass.

 

Nei jeg er enig med TS her. Programmet er bare tull og burde vært en opsjon. Og man burde kunne velge hvilke elementer man vil ha installert under installasjonen.

 

Men det kommer garantert ut vanlige drivere. Masse flinke folk der ute som ordner slikt gratis.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes egentlig dette er er bra ting.

 

Har skjedd flere ganger at folk som jobber for meg har lastet ned siste driver fra Nvidia og så har av en eller annen grunn den funksjonaliteten vedkommende trengte for eksempel i CUDA, OpenCL eller NVENC vært brukket i akkurat den versjonen av driveren. Driverene på nettsiden til Nvidia kommer til å være "long term" drivere som har mye større fokus på stabilitet og testing av all mulig funksjonalitet.

 

Driverene på GeForce Experience vil være fokusert på spill, og fremdeles WHQL. Det siste året har det vel vært rundt 20 "game ready" drivere. Som Nizzen sier så distribueres også game profiles og SLI profile igjennom GE utenom drivere.

 

For "avanserte spillere" og andre entusiaster så kommer det selvsagt ikke til å være et problem å laste ned drivere fra Guru3D eller andre 3. parts sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...