lur4d Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Hei, Tittelen sier det meste. Jeg har et enormt regneark med mye data. Dataene er sortert etter forskjellige enheter i forskjellige kolonner; vindhastighet, temperatur etc. Jeg vil finne ekstremverdiene i disse kolonnene, det kan være størst vindhastighet og lavest temperatur f.eks. Kjører engelsk excel. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 http://www.excel-easy.com/examples/locate-maximum-value.html Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Anbefaler deg også å prøve Conditional formatting. Da kan du få visualisert tallene vha fargeskalaer, slik at veldig høye og veldig lave verdier skiller seg ut i mengden. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Får den ikke til å funke. Jeg skriver inn "=ADDRESS(MATCH(MIN(F30:F80900);F30:F80900;0);6)". Jeg må av en eller annen grunn bruke semikolon( istedenfor komma(,). Ellers får jeg feilmelding på formelen. Men av den formelen der får jen verdien $F$20841. Som da skal være celle nr 20841. Men den viser en verdi som ikke er i nærheten av laveste. Når jeg bruker "=MIN(F30:F80900)" får jeg -40,3. Med address-formelen får jeg opp en celle som viser -13. Edit: Excel 2016 Endret 20. oktober 2015 av jdmik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå